Gepost door: pharailde | mei 3, 2010

Nen dieploom

Vanavond na vele jaren nog eens een diploma gehaald.
Voor wat het waard is natuurlijk, want een lessenreeks van 7 lessen van anderhalf uur is niet echt voldoende om een taal te leren.
Jawel, ik was ingeschreven voor het aanleren van een taal, het Gents welbepaald.
Omdat ik dat eigenlijk nooit echt geleerd heb, wij spraken over het algemeen AN thuis (of toch Vlaams), maar geen dialect. Ik kon het wel een beetje via mijn grootmoeder en via ‘madame Clarisse’, die kwam schoonmaken en dikwijls op ons gepast heeft, maar echt Gents praten, dat zat er toch niet in.

Vandaar dat ik die cursus zo’n leuk idee vond.
En al zijn er veel opmerkingen over de lessenreeks te geven (zoals te weinig gestructureerd, niet efficiënt genoeg, nogal veel liedjes – waarmee dan niets gedaan werd – en veel gasten), ik heb er uiteindelijk toch geen spijt van.
Ik heb een en ander bijgeleerd, en dat is altijd plezant.

Responses

  1. Santé mijn ratsje, vrie wijs dadde, ge zaa gezet laak nen oend mee vleuen. Proficiat en toarte mee créme foitée!

  2. ha, leuk idee! Al zou ik er niks van bakken, van dat Gents, Brugs lijkt me beter. Proficiat met het diplom!


Geef een reactie

Categorieën

