Gepost door: pharailde | april 30, 2010

Doktersbriefjes

In een gezin met zes personen, komt het al eens voor dat er naar de dokter moet gegaan worden. De ene periode is dat al frequenter dan de andere, en ik spaar de doktersbriefjes (de “Getuigschriften voor verstrekte hulp”, zoals die dingen officieel heten) gedurende enkele maanden op, vooraleer ze door te sturen naar de mutualiteit.
Dat kan soms een aardig spaarpotje opleveren, maar nu schrok ik toch: voor briefjes van de voorbije vier maanden krijgen we eventjes € 884 terug. Ik durf niet uit te rekenen hoeveel we in die periode dus effectief uitgegeven hebben (er zaten dus wel ook kosten in van kine, oogarts voor zes personen, orthodontie e.d., maar toch).

En ondertussen liggen de volgende briefjes alweer klaar.

Responses

  1. Amai, da’s echt wel een behoorlijk bedrag 8) Ik doe dat niet, meestal als ik zo’n 4 of 5 briefjes heb, stuur ik ze op. En bij grote dingen (de ortho van zoonlief, lenzen of bril voor mij of dochterlief) durf ik wel eens een eenzaam briefje opsturen. Of in de bus steken.

  2. Zo, da’s een aardig bedragje. Ik zou eens voorzichting polsen bij mijnheer doktoor of hij geen klantenkaarten ter beschikking heeft. 😉

  3. Ik heb vroeger nog gevraagd aan de oogarts of ze geen quantumkorting gaf, maar daar werd alleen maar eens meewarig mee gelachen..

  4. ge kunt er bijna mee op verlof. ipv ziek te zijn…

  5. Uitrekenen hoeft niet, het staat op je afrekening als je die gevraagd hebt. Maar misschien is het beter voor je gemoedsrust om niet te kijken.


Geef een reactie

Categorieën

