Gepost door: pharailde | april 12, 2010

Schrikken

Beeld het u in:
Je hebt een oude kleerkast, nog van je grootmoeder, met vier deuren met pianoscharnieren. De kast is in goede staat, behalve die scharnieren. Geruime tijd geleden sneuvelden daardoor al twee deuren. Onlangs merkte ik dat de scharnieren van de derde deur het ook aan het begeven ware,, dus was voorzichtigheid geboden.
Vorige week was dochter M. op zoek naar een of ander laken (dat vroeger in die kast lag, maar verhuisd werd naar een kast een verdieping hoger). Zij wist niet af van die scharnieren en voorzichtigheid en stond opeens met de deur in haar handen. Die werd vervolgens op de grond geplaatst, tegen de kast (ja, ik weet, die lang geleden voorziene dressing mag er stilaan eens komen, na … en na … en na …. enz.).

Beeld u vervolgens de volgende situatie in:
Het is zondagochtend, 8 uur. De avond ervoor heel gezellig uit geweest (etentje en nog iets gaan drinken achteraf) met bijzonder fijne mensen en pas om half vier in bed (en me toch wel schuldig voelend omdat de anderen er vroeg uit moesten wegens een voetbaltornooi). Gelukkig was ik op dat moment net even wakker (die blaas altijd hé) en had ik ze in een glimp zien passeren: poes Nabucco was tegen die deur aangelopen, die kantelde en viel met heel wat gedruis om tegen … de cimbaal van het drumstel (jawel, wij hebben een drumstel op onze slaapkamer). Zoals ik al zei, gelukkig was ik half wakker want ik denk dat ik me anders, zoals wederhelft E., rot geschrokken was. Nu kon ik snel tekst en uitleg geven en hebben we nog een aantal uren lekker geslapen.
Ik verwachtte wel dat iedereen in huis klaarwakker zou zijn, maar neen hoor. Alleen dochter M. hoorde het kabaal, maar zij bleek al wakker te zijn sinds zeven uur. Een mens mag dan eens uitslapen.

Responses

  1. Eigenlijk wel een heel klein beetje ‘eigen schuld, dikke bult’, niet?


Geef een reactie

Categorieën

