Gepost door: pharailde | januari 9, 2010

Plannen maken

Een mens slaat soms aan het dagdromen waarbij je je gedachten de vrije loop laat, en dan durft er zich soms al eens een gedachte wat manifester in je brein nestelen.
Zo maakte ik me onlangs de bedenking dat ik gelijk nogal omringd word door plannenmakers. Soms grote(re) en wilde(re) plannen, soms van wat bescheidener omvang, maar voortdurend worden er plannen gemaakt. Thuis, in de familie, op het werk, in de vrijetijdssfeer. Echte kampioenen zitten er tussen.
Heel dikwijls worden die plannen uitgesteld of eindeloos gewijzigd, verdwijnen ze geruisloos of duurt het eeuwen voor ze – in al dan niet vereenvoudigde vorm – uitgevoerd worden. Om ondertussen kampioen te zijn in het bedenken van voorlopig definitieve oplossingen.

Dan dringt de vraag zich op: ligt dat nu echt aan mij, dat ik dat expliciet aantrek, of is dat een algemeen voorkomende kentrek?
En: is er iets mis met mij dat ik mij eerder sceptisch voel als er nog eens iemand zijn plannen uit de doeken doet?

Responses

  1. Ik maak ook wel plannen maar spreek die zelden uit omdat ik toch weet dat er niks van komt. Ik ken mijzelf 🙂

    En een laat gelukkig nieuwjaar aan u en de uwen, hé!

  2. Heb je dan zelf geen plannen? Het klinkt ook zo gewichtig: plannen maken. Ik heb er wel maar gewoon op het gemakje

  3. Zogezegde plannen maken en dromen, de twee begrippen zullen niet ver van elkaar liggen. Een mens heeft dat blijkbaar nodig om gelukkig te zijn of anderen daarvan te willen overtuigen.

  4. Ik snap je mailtje ineens vijf keer beter sè!


Geef een reactie

Categorieën

