Gepost door: pharailde | januari 6, 2010

O wonder

Na welgeteld 6 maanden en 14 dagen kunnen we reeds het toilet op de badkamer weer doortrekken.
Geen gesleur meer met emmers.
Niet meer wachten tot de emmer is volgelopen.
Gewoon op een knop duwen om door te spoelen.
Ongelooflijk.

En de aannemer heeft slechts eenmaal verstek laten gaan, in de eerste week van de kerstvakantie, nadat hij bovendien verwittigd had. Waar gaan we dat schrijven.
Vandaag kwam hij, zoals afgesproken. Hij heeft een en ander van het binnenwerk vervangen, en het toilet aangesloten op de gewone waterleiding i.p.v. op de waterput in de kelder.

Niet dat de toiletsoap daarmee voltooid is.
De geplande regenwaterput zit er nog steeds niet (in oktober 2008 hebben we beslist om die te laten steken) en dus zijn er nog steeds 2 toiletten verbonden met die waterput. Waarom dat ene toilet altijd problemen gaf en de andere twee veel minder, ik zou het niet weten.

Maar zoals altijd en overal geldt: elk voordeel heeft ook zijn nadeel. Nu word ik in de badkamer geconfronteerd met een dikke tuinslang die pal in het midden ligt (naast de andere obstakels die onze badkamervloer sieren). Ik zal daar nu maar niet over vallen zeker?

Voor de rest:

– ligt de vakantie alweer enkele dagen achter ons en zitten we weer in het regime van wekkers, brooddozen, en iets vroeger gaan slapen (eu, wat zegt u?)

– is onze oudste dochter alweer aan een examenperiode begonnen, gisteren het eerste, morgen het tweede en de rest weet ik niet zo goed meer, tot 26 of 28 januari (ik zal eens een en ander moeten aanvullen op de kalender)

– is onze oudste zoon maandagavond weer thuisgekomen vanuit het koude noorden (ook daar waren ze de kou – rond -10°C – en de vele sneeuw niet zo gewoon). Vlucht tussen Stavanger en Zaventem, met een tussenstop te Oslo: opgestegen om 14.30 u. en geland om 18.10 u. Tijdsduur tussen landing in Zaventem en thuiskomst in Gent: twee uur en vijfenvijftig minuten (bijna een uur wachten op bagage, veertig minuten wachten op trein, vijfenvijftig minuten trein, en dan nog een goed kwartier tot thuis)

– moeten we dringend de kerstboom wegdoen – meestal is dat bij ons zo tegen eind januari (ja, ik wil zolang mogelijk genieten van de lichtjes), maar nu vallen de naalden zo erg uit (zeker als Raspoetin in de boom klimt) dat we een groen tapijt hebben – Raspoetin ziet er nadien meestal uit als een egelkat

– had ik deze week meer dan eens verschillende symptomen van migraine, al dan niet tegelijk (met aura’s, misselijkheid en slecht licht kunnen verdragen) maar zonder noemenswaardige hoofdpijn. Wel bizar, want zo duurde het even eer ik doorhad dat het effectief om migraine ging, en niet om bv. buikgriep.

– ben ik het moderne tijdvak binnengetreden en heb ik vanavond mijn eerste betalingen via mijn pc gedaan

– ben ik in blijde verwachting van nieuw speelgoed: jawel, ik heb mezelf getrakteerd op een nieuwe laptop – dit klinkt misschien erg materialistisch maar het bespaart me meerdere therapiesessies en kalmeringspillen door de stress van een pc die bij tijden meer aan het reutelen (of wat dan ook) is dan iets anders en het onderwijl vooral vertikt om ook maar iets naar behoren te doen. Ongelooflijk hoeveel tijd ik daarmee al verloren heb. Ben zeer benieuwd wanneer ik hem zal hebben: het kon al vandaag (niet dus), maar ook morgen of overmorgen. Ik gok op volgende week.

Responses

  1. De naalden van de boom, hoe herkenbaar dit jaar. Ik vond het al verdacht dat de mijne geen geur had (het is nochtans een echte) en de naalden vielen uit dat het geen naam had. Vooral de dag dat ie naar buiten moest.

  2. […] Zoals ik onlangs al schreef, was onze kerstboom deze winter niets waard. Meestal houdt hij het zonder problemen uit tot rond 20 […]

  3. […] ben ik nog steeds in blijde verwachting. Jawel, van mijn laptop. Vorige week maandag besteld, en die mens ging zeer voorzichtig zijn, niet te veel beloven, en ruim […]


Geef een reactie

Categorieën

