Gepost door: pharailde | december 11, 2009

Tja …

Ik zat daarnet nog even in de voorbije weekendbijlage van De Gentenaar te bladeren, en mijn aandacht werd getrokken door volgend artikel: De waarheid over 50 caloriebommen. Een voedingsdeskundige ging dus op zoek naar de voedingswaarde van – verboden – etenswaren met veel calorieën.

Zo stond er bij Mascarpone te lezen: “zeer rijk aan verzadigde vetzuren, slecht voor hart- en vaatziekten, maar vrij zoutarm, wat een opvallend kenmerk is voor kaas.”

En bij Tiramisu: “Dit voedzame, calorierijke nagerecht werd vaak aan herstellende zieken gegeven, om aan te sterken. Het is rijk aan mono-onverzadigde vetzuren, de aanwezige vetten zouden dus vrij gezond moeten zijn.”

Conclusie: mascarpone is ongezond, tiramisu redelijk gezond (of lees ik dat verkeerd?).

Tiens: en ik die dacht dat het hoofdbestanddeel van tiramisu mascarpone was.


Responses

  1. dat is dus hetzelfde als: een appelsien is nul punten, maar diezelfde appelsien geperst is één punt

  2. gelukkig zijn er maar 50 van zulke bommen!
    al de rest mag ik zoveel eten als ik wil! gered!

  3. Zeggen dat je je wat slapjes voelt en dan tiramisu eten! Geen mens die er wat op tegen kan hebben …

  4. Leve de tiramisu dan maar!


Geef een reactie

Categorieën

