Gepost door: pharailde | november 27, 2009

Verbouwereerd

Vanmiddag ging ik een broodje halen. Niet echt wereldnieuws, ik weet het, en eigenlijk heeft dat op zich zelfs geen belang.
Maar.
Er kwamen op dat moment drie studenten (enfin, ze hadden er de leeftijd voor) al lachend en onder elkaar onnozel doende voorbij. Zo gaat dat in een studentenbuurt.
Maar toen, toen keek ik mijn ogen uit, en was het niet echt studentikoos meer. Een van die jongens droeg een trui om zijn schouders, hij trok die trui weg en sloeg ermee naar een compleet wildvreemd meisje dat toevallig zijn pad kruiste. Gewoon, één slag naar haar benen. Zomaar. Out of the blue. Vervolgens drapeerde hij dat stuk textiel weer rond zijn schouders en trokken ze lachend verder.
Dit alles in een fractie van een seconde. Mijn mond viel letterlijk open van verbouwereerdheid en tegen dat mijn hersenen registreerden dat het echt waar was wat ik gezien had (dingen niet voor mogelijk houden, is blijkbaar een serieuze rem op de reactiesnelheid), waren ze al lang weg natuurlijk. Zo ook het meisje dat niet echt reageerde alsof ze direct een of andere actie zou ondernemen (wellicht was ze nog te veel onder de indruk).

Gelukkig had de man van de broodjeszaak het ook gezien, anders zou ik nog gaan twijfelen aan mijn eigen.

Geef een reactie

Categorieën

