Gepost door: pharailde | november 23, 2009

Alleen

Weet je wat ik zalig vind?
Even alleen zijn. Allez even, lees: een paar uren, een avond, een dag.
Zo eens helemaal alleen.
Eens met niemand rekening moeten houden.
Gewoon kunnen doen waarin je op dat moment zin hebt (en ja, dat kan zowaar zelfs een huishoudelijke klus zijn).
Niemand die vraagt wat je plannen zijn. Niemand die vraagt wat je aan het doen bent. Heb je zin om de krant te lezen, om vijf minuten later achter je pc te duiken en een kwartier later toch weer iets anders te doen, niemand die er iets over zegt.
Vier keer na elkaar dezelfde cd of hetzelfde liedje beluisteren, geen haan die ernaar kraait.
Niemand die beneden, waar je bezig was, het licht uitdoet, omdat je snel even naar boven naar het toilet ging, en je langer dan verwacht boven bleef omdat je oog op een of andere klus viel.
Kunnen eten wat, waar en wanneer je zin hebt, en ondertussen de krant of een boek lezen (zodra je met minstens twee aan tafel zit, duurt een maaltijd altijd veel langer).
Niet elke keer iets moeten onderbreken omdat iemand zijn/haar verhaal wil vertellen, of iets nodig heeft, of iets moet vragen, of …

Er is één ding dat ik wel heel jammer vind.
Ik ben zelden of nooit alleen.

En dan vraag ik me soms wel eens af: ben ik nu zo abnormaal om daarnaar te verlangen (voor alle duidelijkheid: ik heb het wel degelijk over af en toe eens alleen te zijn hé)

Responses

  1. Je verlangen is heel normaal en vooral héél herkenbaar 😉

  2. volgens mij is het niet alleen normaal, maar ook nog best gezond om daar af en toe naar te verlangen… ik kan er in elk geval ook erg van genieten, van alleen zijn…
    (maar in mijn huidig leven zonder partner ben ik toch net iets te vaak alleen, en dan is het weer niet meer leuk 😦 )

  3. Waarom denk je dat ik halftijds werk? Iedere maandag en dinsdag tijd voor mezelf… heerlijk!
    Tuurlijk begrijpt iedereen dat.

    En als ik tussen de huisgenoten alleen wil zijn, pak ik een lang bad, daar laten ze me ook gerust.

  4. O, zo herkenbaar in een gezin met veel volk. Ik heb één vast uurtje dat ik alleen ben, per week welteverstaan. ’s Vrijdags tussen 2 en 3, als ik geluk heb en als er niks tussen komt. En zelfs dan moet ik nog jagen, want om 3 uur is de school uit en moet ik er zijn.
    ’t Zal ooit wel beteren, zeker?

  5. ik heb de luxe om af en toe alleen te zijn en eerlijk gezegd: ik geniet daarvan. Ik begrijp je dus volkomen.

  6. Jip, ik heb daar zelf ook nood aan. Ik denk dat je dat zelfs gewoon een beetje moet forceren, zodat je elke week toch minstens 2 uurtjes helemaal alleen bij jezelf kan zijn, zonder medemensen.

  7. Des mensen, hoor. Af en toe tijd voor jou alleen is een pure noodzaak, vind ik.


Geef een reactie

Categorieën

