Gepost door: pharailde | oktober 23, 2009

Wat je niet wil zien

Gisteren ben ik eindelijk nog eens bij de kapper geraakt. Het moest er al langer eens van komen maar met die wondehistorie was dat nog niet gelukt.
Niet dat er iets noemenswaardig veranderd is, alleen een beetje bijknippen zodat er weer wat model in zat.

Maar ik vind dat ze bij kappers tijdens bepaalde fases van de behandeling de spiegel moesten verbieden.
Je komt dan bv. van de wastafel om plaats te nemen in de ‘knip’stoel, en, baf, je wordt geconfronteerd met een allesbehalve flaterend beeld van jezelf: natte haren, tegen je hoofd geplakt (je moet dan weten dat ik doorgaans al het mogelijke doe om wat volume in die dunne, steile pluimen te krijgen).
En het wordt nog erger. Je krijgt dan een soort cape omgeslagen, die natuurlijk wel functioneel is, maar daarom uiteraard heel nauwaansluitend rond je nek wordt gesloten. En als er nu één stijl is waar ik voor mezelf absoluut, maar dan ook absoluut van gruw, is het een ras de cou. Vreselijk zie ik er dan uit.

Naar de kapper gaan, dat is verwennerij, dat is even aandacht en tijd voor jezelf, dat is genieten (akkoord, dat is ook gewoon nodig om er een beetje toonbaar uit te zien). Maar zo’n confronterend beeld van jezelf, schiet er van genieten niet veel over. Tenzij je de ogen sluit. Maar dat is dan weer niet zo communicatief tegenover de kapper.

Responses

  1. bwoah, verwennerij? ik weet niet, naar de kapper gaan is toch veeleer is van moeten hier. ik vind het vooral confronterend om in dat overdreven straf licht te zitten blinken. moi: nat haar, mijn gezicht zonder foundation en lijkwit, de kapster: een ogeschminkte poepekien waar elk haarke perfect van ligt, bleh 😉

  2. Jaaahaaa. Ik begrijp perfect wat je bedoelt.


Geef een reactie

Categorieën

