Gepost door: pharailde | september 18, 2009

Medisch bulletijn

Mijn knie (allez, is eigenlijk niet de knie zelf, eerder de binnenkant van mijn rechterbeen ter hoogte van mijn knie) geneest heel mooi – ik kreeg zelfs alle lof van de verpleegster – maar is nog helemaal niet dicht. Daarvoor moet ik nog een week, of twee misschien, geduld hebben. Aan de energievoorschriften wordt voorlopig dus wel voldaan: ventilatie is er nog steeds, maar ik voel me wel minder en minder een opgevulde kalkoen. De wiek die erin moet, wordt steeds meer een wiekje.
De vrachten antibiotica en ontstekingsremmers zijn sinds vorige week op/gestopt, en ik heb doorgaans niet zoveel pijn meer. ’s Nachts kan ik ook weer in mijn favoriete houding (buiklig) slapen, wat de nachtrust ten goede komt (en ja, ik weet het, vroeger gaan slapen zou ook helpen).

Sinds gisteren ben ik ook weer aan het werk. Ik was wel wat benieuwd, uren op een stoel zitten, dat had ik nog niet echt geprobeerd. Meestal zat ik in de zetel, met mijn knie ondersteund op de poef (leve de laptop), maar lang op een stoel zitten was veel lastiger (dat ventilatiegaatje zit dus wel ter hoogte van de plooi in mijn been). Ik ga niet zeggen dat ik gisteren niets van last had, maar het was toch ook niet echt erg en het belemmerde ook de werkzaamheden niet. Soms eens een steek, of een wat zinderend gevoel, en sinds gisteren vooral een vervelende jeuk (en ja, ik weet dat dat een goed teken is, maar dat maakt het niet minder vervelend). Ik dacht dat het door die speciale pleisters kwam waarmee je kan douchen (zalig!), maar het blijkt toch de wonde zelf te zijn, vermits er nu een gewone pleister opligt. Toen ik gisteravond thuiskwam, was ik wel doodmoe, en had ik vreselijke hoofdpijn. Gelukkig heb ik goeie medicijnen tegen die migraine.

Maar soit, het geneest mooi, het gaat vooruit, ik heb de voorbije weken een hoop lectuur kunnen inhalen (ook al liggen er nog steeds stapels) en over enkele weken is dat allemaal nog slechts herinnering. Straks, na twee weken, weer colruyten en morgen staat de jaarbeurs op het programma, want we hebben een en ander nodig. Zolang stappen, heb ik ook nog niet gedaan, dus verloopt dat hopelijk ook probleemloos. Anders zoek ik mij daar wel voor enkele uurtjes een comfortabele zetel uit.

Geef een reactie

Categorieën

