Gepost door: pharailde | september 3, 2009

Losse bedenkingen

Ik heb deze week nog eens ondervonden dat je echt misselijk kan worden van de pijn.

Als ze met een injectienaald zitten te koteren om een zwaar ontstoken plaats te verdoven, dan doet dat echt geen deugd.

Je wassen aan de lavabo is veel minder comfortabel dan onder de douche. Maar dat laatste zal helaas nog niet voor subiet zijn. En morgen moet ik zo ook nog mijn haar wassen.

Als je een onverbeterlijke buikslaper bent, is ‘verplicht’ op je rug slapen niet bevorderlijk voor een goede nachtrust (net zomin als een kleine kat die met je voeten begint te spelen, op jou springt, of met haar spitszuster in het midden van de nacht de kamer begint te verkennen). En dan zwijg ik nog over de ongemakken in je rug.

Als onze huisarts geen grapjes begint te maken of begint uit te weiden over geschiedenis, actualiteit, boeken of om het even wat, is de toestand ernstiger dan je zelf dacht. Hij wist me vandaag zelfs te zeggen dat iets dergelijks vroeger automatisch resulteerde in een ziekenhuisopname. Ben ik toch wel heel erg blij dat ik thuis mag blijven.

Het personeel op spoedafdelingen (en bij uitbreiding alle hulpdiensten) moet uit een speciaal hout gesneden zijn om om te gaan met de meest uiteenlopende mensen, de verwijten die die mensen soms naar hun kop geslingerd krijgen, amai. Dinsdagavond was het ook weer prijs. Echt hoedje af.

Het is niet praktisch om te typen met een kleine kat die per se op het klavier van de laptop wil gaan liggen.

Verbazingwekkend hoe een lokaal probleem (enkele vierkante centimeters noem ik wel lokaal) zo’n invloed kan hebben op je algemene fysieke toestand. Ik ben doodmoe, en me concentreren op iets is er niet bij. Het is alsof mijn hersenen ook met iets geïnfecteerd zijn. Ik ging hier van alles schrijven en het komt er niet van.
Tussendoor lukt het wel om zo af en toe iets te doen (een was insteken, die was uren later opplooien, gisteren de boeken gekaft en de papierwinkel ingevuld), maar dan is het dringend rusttijd.

Op de trappen en ladder voel ik mij helemaal een oud madammeke: trede per trede (kan mijn been niet goed plooien).

Als je een laptop een hele poos op je schoot houdt, blijkt dat op de duur echt door te wegen.

Maar ik hoop dat ik van de situatie wat kan profiteren en een en ander kan bij lezen (en hier een en ander aanvullen).

Inmiddels is 1 september hier voorbijgevlogen, en blijken we al aan 3 september te zitten (ben compleet mijn tijdsgevoel kwijt: moet altijd even nadenken welke dag en welke datum we zijn), maar als je mijn impressies over de eerste schoolochtend wil lezen, klik dan hier (heb geen zin om het hier nog in een apart stukje te gieten 😉 )

Zijn we weer vertrokken voor een nieuwe behandeling van de wratten bij dochter E. Ze heeft een nieuw product voorgeschreven gekregen, dat moet ik op de wratten doen en vervolgens moet ik er pleisters op aanbrengen: benieuwd hoelang die houden (een pleister op je voetzool is niet zo evident) en of we uiteindelijk resultaat zullen boeken.

Responses

  1. BIj de apotheker om speciale waterdichte plakverbanden gaan: daar kan je kort mee douchen, en als je voorzichtig bent, gerust ook je haar wassen en al.

    Ik had die bij mijn keizersnede, en dat werkte perfect.

  2. oei veerle, ik hoop dat je al wat beter kan slapen, pijn wat minder is? en voorts van de rest, naar uw lichaam luisteren hé… ik duim dat je rap genezen/uitgerust raakt!

  3. Ik ken het gevoel om vooruit te willen, maar het niet goed te kunnen. Nog eventjes volhouden, in zoverre mogelijk goed rusten en dan is het zo weer voorbij. Kop op!

  4. Even bijgelezen…veel beterschap hoor want het klinkt idd heel pijnlijk, laat je maar wat verwennen!

  5. Ai zeg. Ik hoop dat dit snel weer beter is. (En niet alleen uit eigenbelang, ik hoor het wel van je)

  6. volgens mij is de aftakeling begonnen. geïnfecteerde hersenen, vergeetachtigheid, moe, enz… jajaja. zeker, ’t is begonnen…


Geef een reactie

Categorieën

