Gepost door: pharailde | augustus 24, 2009

Beetje tijd tekort

Ze komen nog.
De rest van de verslagen en foto’s van onze reis.
Als er meer uren in een dag zitten.
Want inmiddels is het weer werken geblazen.
En kruipt er behoorlijk wat tijd in Gentblogt.
En moet er gekookt worden. En opgeruimd. En gewassen. En …
En vragen wederhelft en kindjes ook wat aandacht.
En wordt er volop gewerkt om de kamers boven verder af te werken, ook al zal het alweer niet lukken om dochterlief tegen 1 september in haar eigen kamer te krijgen. Er komt altijd wel iets tussen dat langer duurt dan voorzien.
Ik profiteer er momenteel van om de kastdeuren van zoon S.W. te schilderen, terwijl hij er niet is. Zo heb ik plaats op de kamer voor schragen om de deuren plat te kunnen leggen. Het frustrerende is dat je daar dus heel veel tijd voor nodig hebt: per laag twee dagen (eerst voorkant, ’s anderendaags achterkant). Het schilderen zelf is drie keer niets, op een half uurtje ben ik klaar met de twee panelen, maar die verf moet 16 u. drogen.
Ik had gehoopt om voor de kastdeuren van zoon J. twee dagen te winnen door de grondverf te kopen in de definitieve kleur (zoals ze ons vroeger reeds verf verkocht hebben), maar de verkoper die wederhelft vandaag trof, wist dat blijkbaar niet en adviseerde gewoon de witte grondverf. Grrr. En dan zijn er nog de twee kamer(schilder)deuren die een laagje moeten krijgen. Maar die worden gewoon wit.
Het zal wel vreselijk spannend worden om al die deuren klaar te hebben tegen volgende week, als zoonlief terugkomt uit Noorwegen, want dan ben ik mijn ‘schilderkamer’ kwijt. Inmiddels worden plinten geplaatst en deze week kan zoon J. dan verhuizen.

Donderdag gaan we dan op zoek naar enkele meubelen voor de kamer van dochter E. Enfin, beginnen we de zoektocht. Weet iemand waar ze leuke, praktische en betaalbare kleerkasten verkopen (behalve de Weba en Ikea)?

Maar nu ga ik slapen, want vooralsnog telt een dag geen 48 u., zoals ik wel eens zou willen.


Responses

  1. Zwijg stil, er staan hier nog zoveel deuren te wachten op een nieuw laagje verf. Zeker die van Ward die er onlangs voor zorgde dat zijn deur helemaal gedemonteerd moest worden.
    Succes ermee!

  2. ik snap da. ik wil ook enkele uurtjes meer in een dag…

  3. De vijfde al waarvan ik weet dat het deze zomer schilderzomer was. (En ik ben er ook eentje van)


Geef een reactie

Categorieën

