Gepost door: pharailde | juli 14, 2009

Rails

Ik weet niet wat het is tegenwoordig, maar ik heb het gevoel dat ik mijn leven niet meer op de rails krijg.
Ik doe wel vanalles, maar heb vooral het gevoel van wat aan te modderen en niets echt goed te doen: werk, huishouden, er zijn voor de huisgenoten, en zelfs hobby’s voelen momenteel aan als een verplichting. Me concentreren is een immense opgave.
Het lijkt alsof ik in een vicieuze cirkel zit: als ik aan het werk ben, wil ik dingen doen om me te ontspannen, en als ik even tien minuten probeer niets te doen, maalt het in mijn hoofd van alle dingen die ik eigenlijk moet doen.
Ondertussen stapelen de huishoudelijke dingen zich ook op, en dan laat ik dat wel even voor wat het is, maar dan is het weekend maar kan ik er niet van genieten als er rondom mij geen ‘rust’ is (lees, keuken opgeruimd, vuile kleren gewassen, gedroogd en opgeplooid, gestofzuigd, opgeruimd, …). Heel dikwijls gaan we dan de zondagavond in met het gevoel ‘kan het weekend nu aub beginnen?’

Ondertussen ben ik ook doodmoe, want door al dat aanmodderen en niet-functionele tijdsindelingen, geraak ik niet op tijd in mijn bed, en slaap ik te weinig en zit ik ook daar in een vicieuze cirkel.

Vrijdag begint mijn vakantie en ben ik enkele weken thuis. Op zich kijk ik daar natuurlijk naar uit, maar anderzijds is dit het eerste jaar dat ik ook daar wat tegenop zie omdat we onmiddellijk weer in een ritme zitten van allerlei dingen regelen en afspreken: zaterdag beginnen nl. de Gentse Feesten en dat is altijd een hectische periode (en doordat meer dan de helft van het gezin op een of andere manier meewerkt aan die feesten, moeten ook al die schema’s op elkaar afgestemd geraken).

En zoals gezegd, ik geraak er gelijk niet door om een en ander op een rijtje te zetten en te doorbreken. Pffff.

Sorry dat ik jullie daarmee lastigval, sla dit gerust maar over.
Ik ga stoppen met zagen.
En nog een artikel over de Gentse Feesten schrijven. Zou tegen morgen klaar moeten zijn, maar vrees dat dit weer niet zal lukken.

Responses

  1. Diép ademhalen en blijven ademhalen. Binnenkort gaat het over! Een paar weekjes iets minder hectisch kunnen al helpen om de druk van de ketel te halen.

  2. Genieten van de Gentse Feesten en de rest van het gezin zijn plan laten trekken?

  3. Ik herken het gevoel en de frustratie errrond. Bewust even tijd maken voor mezelf helpt, in mijn geval, en er daarna weer tegenaan 🙂

  4. Maar kind toch, ge moogt gij zagen, dat doet zo’n deugd! Ik hoop voor jou dat je in het begin van de vakantie wat vervelende dingen kan wegwerken, zodat je er daarna met een bevrijd hoofd van kan genieten!

  5. Gezien ik strakjes al 10 maand van uw gastvrijheid kan genieten wil ik graag wat klusjes opknappen zodat U wat tijd wint. Om het even wat. U vraagt, wij draaien ;). Gezien ik het vraag dekn ik zels dat Marijke ook graag zal deelnemen indien mogelijk, als het maar samen met mij is waarschijnlijk ;).

    Tot vrijdag!

  6. ik kan mij heel erg herkennen in uw logje. ik steek dan alles op mijn man (ik moet hier alles doen, wat doet gij eigenlijk enzenz), maar dat maakt het precies alleen nog maar erger. eens kritisch over mezelf nadenken en dat eens utspreken tegen iemand helpt. met nadruk op kritisch. en hoe minder ‘rekeningen’ ik maak (ik doe dit en jij doet niks en het is niet eerlijk enz) hoe beter ik me voel…


Geef een reactie

Categorieën

