Gepost door: pharailde | juni 14, 2009

Lectuur

Ik ben een beetje aan het twijfelen: schaf ik mij nu de trilogie van mijnheer Stieg Larsson aan of niet?
Ik hou altijd een beetje mijn hart vast bij boeken die een hype veroorzaken, hoewel dat soms wel heel erg kan meevallen. Schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafón heb ik ontzettend graag gelezen (en ik hoop dat zijn opvolger even sterk is en geen afkooksel), en ook De Vliegeraar en Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. De boeken van Dan Brown Het Bernini Mysterie en De Da Vinci Code konden mij heel wat minder bekoren, hoewel best spannend, dat moet ik toegeven. Ook de schrijfsels van Nicci French en van, dichter bij huis, Pieter Aspe, vond ik eerder ontgoochelend.

Wat denken jullie? De moeite of overroepen?

Responses

  1. Pieter Aspe is brol. Ook ik sta argwanend tegen hypes, maar ik heb net het tweede Stieg Larsson boek uit, en het is wel degelijk de moeite van het lezen waard.

  2. Ik ben nog bezig aan het eerste deel en dat valt mee. Maar ik ben nog niet ver.

  3. overroepen? tja, een moeilijke: ik heb deel 1 gelezen, vond het goed, voor een thriller zelfs meer dan goed maar nu ook niet om er zo een spel rond te verkopen (zo zou deel één minus 150 pagina’s veel straffer zijn)

    heb er wel van genoten hoor en de 10 euro ’t stuk/boek is ook niet overdreven hé

  4. Zo’n boeken zou ik in de bibliotheek halen. Die lees ik toch geen tweede keer.

  5. Ik heb die uitgeleend van een vriendin. Nu in het derde deel bezig en ik vind ze wel goed. Maar om ze nu daarom te kopen.

  6. Ik heb het eerste deel bijna uit, en ik vind het zeker de moeite waard. Ja, ik ben ook overstag gegaan voor de hype. Wel gekocht bij play.com aan 5,45 euro, in het Engels.

  7. Hihihi, ik heb ze allemaal gelezen, ieder boek dat je daar neerpent.
    Als je tot hier geraakt, mag je ze van mij lenen.

  8. Ik heb ze ook net uit. Boek 1 en 2 ca va nog. Boek 3, mwa. Heb ze wel gekocht, met de bedoeling ze uit te lenen… Maar een tweede keer lees ik ze zelf wellicht niet meer.

  9. niet gelezen, maar ik zou het laten reserveren in de bib. vroeger kon ik niet genoeg boeken hebben, maar nu vind ik dat ze zoveel stof vangen en wil ik alleen nog boeken die ik herlees of niet-romannetjes. Kijkboeken, uitpluisboeken, weet-boeken, mooie boeken…


Geef een reactie

Categorieën

