Gepost door: pharailde | mei 3, 2009

Kieswet

Elke keer opnieuw hopen we dat het nu wel geweest is, en dat het nu aan anderen is.
Maar neen hoor. Een week of twee geleden (jawel, dit postje staat al enige half klaar) zat hij in de bus.
De brief waarin wederhelft E. voor de -tigste keer opgeroepen wordt als voorzitter van ons stemopnemingsbureau. Na onze verhuizing enkele jaren geleden, is hij zelfs gewoon mee verhuisd naar het nieuwe stemopnemingsbureau waar we voortaan onze stem moesten/moeten uitbrengen.
Op zich is dat natuurlijk geen drama, want zo moeilijk is het allemaal niet, zeker niet sinds hijzelf de bijzitters niet meer moet aanschrijven om zijn bureau samen te stellen (toen werd er te pas en ten onpas aangebeld of getelefoneerd met de meest uiteenlopende uitvluchten).

En je weet op voorhand wanneer je ongeveer klaar bent. Jaren geleden was hij eens opgeroepen als voorzitter van een telbureau, en toen waren we (ik was erbij als secretaris) pas veel later thuis (ik heb hem vele jaren bijgestaan als secretaris (en de jaren daarvoor ging ik mee met mijn vader), maar al sinds enkele edities heb ik forfait gegeven, ik vond het welletjes geweest).

’t Is dat vroeg opstaan dat het hem zo lastig maakt. Hij kan nu eenmaal niet omschreven worden als een ochtendmens. Gelukkig mag ik mij nog eens omdraaien.

Responses

  1. Wij moeten deze keer ook eens niet, een vrije verkiezingenzondag, waar gaan we dat schrijven?

    Bij ons kun je wel aangeven dat je het beu bent, hoor! Toch eens polsen bij de vrederechter of bij de persoon die de verkiezingen bij jullie in de gemeente organiseert!

    Al heeft het wel wat, die hele organisatie. Maar het is zo vervelend dat dat een hele zondag duurt.

  2. Ik moet altijd gaan tellen, zou ook eens liever in de voormiddag gaan dat ik er vroeg vanaf ben. En het mag dan ook eens aan de anderen zijn. Bleh.

  3. Vergeet de koffiekoeken niet, E!
    (Ik heb deze keer ook nog niks gezien. Hout vasthouden.)


Geef een reactie

Categorieën

