Gepost door: pharailde | april 7, 2009

Onverwachte passage

Eerder verschenen alhier.

Eergisteren. Een gewone zondag, met de gebruikelijke routine. Later opgestaan, douchen, voor ontbijt zorgen (lees: koffiekoekjes in de oven steken), vaatwasmachine legen, en zo van die dingen. Mijn echtgenoot kijkt even door het raam en vraagt of die koers (ja, dankzij de aftelklok van de stad wisten we dus wel dat die Ronde vandaag gereden werd) toevallig hier passeert, want daar stonden twee mannen met pet, in lichtblauwe jas, met een tricolore lint rond hun buik. Ze zagen er nogal wielrennerachtig uit. Geen idee, want sport interesseert ons hoegenaamd niet. De krant erbij gehaald, parcours opgezocht, en jawel, de Ronde van Vlaanderen passeerde langs de Drongensesteenweg. Over een klein halfuur zouden ze er zijn, rond half twaalf. We posteerden ons aan het raam – op de eerste verdieping heb je al een mooi overzicht – en zagen de begankenis in de buurt toenemen: verkeer werd af en toe tegengehouden omdat er een deel van de karavaan moest passeren, toeschouwers kwamen – mondjesmaat – toe, hier en daar wapperde ineens een leeuw, …

En ineens, drie renners, de eersten. Gevolgd door nog een klein groepje, en dan het peloton. Ik had inmiddels mijn fototoestel bovengehaald, maar vraag mij dus niet wie wie is, of wie waar in welke positie rijdt, want ik ben een volslagen leek op dat vlak. Ik heb enkel de belevenis vastgelegd.

Ronde2009

Ronde2009 Ronde2009

Ronde2009 Ronde2009

Ronde2009 Ronde2009

Ronde2009

Ronde2009 Ronde2009

En hier dan de allerlaatste, op dat moment toch, gevolgd door de afsluitende wedstrijdwagen. In een zucht waren ze allemaal voorbij, met nauwelijks twee minuten tussen de eerste en de laatste foto.

Ronde2009 Ronde2009

Responses

  1. amai, hebt gij chance, ik wou dat die ook aan mijn venster voorbijreden 🙂

  2. Wees blij om die twee minuten!
    Bij ons rijden ze rondjes!

  3. Koers is ook mijn ding niet. Maar ’t is wel eens interessant, zo om de tien jaar ofzo. Ik ben zelfs eens naar de Ronde van Frankrijk gaan kijken toen die hier voorbij kwam.


Geef een reactie

Categorieën

