Gepost door: pharailde | maart 5, 2009

Onderzoeken

Toen ik onlangs dit las, deed me dat onmiddellijk denken aan een ervaring van bijna 16 jaar geleden.

Ik werkte toen in overheidsdienst (bij de provincie Oost-Vlaanderen) en zoals hoort te gebeuren, werd ik opgeroepen voor een medisch onderzoek. Ik werd meteen teruggevoerd naar de sfeer van de medische onderzoeken op school: uitkleden (“u mag uw bh en slip aanhouden”), eerst bij de verpleegster voor o.m. oogtest, potje plassen, meten en wegen (altijd een pijnlijk moment geweest), en vervolgens bij de dokter.
De man zat aan zijn bureau te schrijven en keek niet op of om, en zeker niet echt naar mij. Hij begon vanalles te overlopen en kwam uiteraard op het punt van het gewicht. Ik vertelde hem dat dat inderdaad een probleem was, maar nu wel een vertekend beeld gaf door de zwangerschap. Waarop hij drooggeweg vroeg hoeveel weken ik zwanger was. 38 weken zwanger, dat steek je niet zomaar ergens weg, ook niet als je dik bent, en zeker niet als je in je ondergoed staat.
Ik zei toch dat mijnheer doktoor mij amper een blik waardig keurde.

Gelukkig werd ik wel goedgekeurd voor de dienst.

En over dokters gesproken: ik moest vanmiddag op controle in het UZ, en bij de diëtiste was er 3,3 kg af sinds begin november, wat een totaal geeft van -7 kg sinds tweede helft augustus.
En het hart, dat is, mits het blijven innemen van medicijnen tegen die hartkloppingen, ook in orde. Geeft toch een goed gevoel.

Responses

  1. Goed zo! Keep up the good work!

  2. Zie je wel dat je’t kan!

  3. Fijn om met goei nieuws het weekend te beginnen, geniet ervan 😉

  4. Je bent écht goed bezig! 🙂

    You go, girl!

    En wat de arbeidsgeneesheertoestanden betreft: ik vind jouw verhaal nog straffer dan het mijne! Niet eens kijken en gewoon zien dat je overduidelijk zwanger was. Wat een oen!

    Van sommige van die kerels snap je niet eens hoe ze aan hun diploma zijn geraakt.

  5. De laatste keer dat ik zoiets tegenkwam werd ik afgekeurd voor de dienst. En mens, wat was ik daar blij om.

  6. Volhouden zo!


Geef een reactie

Categorieën

