Gepost door: pharailde | februari 25, 2009

Homeshoppen en cinema

Ik weet het, het is hier redelijk stil, maar zo gaat dat blijkbaar. Kalmpjes op de blog gaat nogal dikwijls samen met hectisch in het echte leven.
Ik weet zelfs al niet goed meer wat ik zaterdag allemaal gedaan heb, de gewone huishuidelijke klussen, denk ik. Ah ja, en ’s avonds nog gezellig op nieuwjaarsvisite (jaja, u leest het goed) bij de peter van dochter E.
Zondag hadden we zelf bezoek: mijn ouders en mijn schoonmoeder kwamen ’s middags eten voor de verjaardag van wederhelft E. Daardoor ben je toch gauw een hele dag in de weer.

Maandag had ik een dagje vrijaf genomen. Ik moest ’s ochtends met dochter E. bij de dokter voor wratproblemen. Tegen alle verwachtingen in werden ze niet verwijderd: het waren er een beetje te veel en te grote om ze te bevriezen (slechte moeder, weet u wel). Dus moet ze er eerst een aantal weken zeer regelmatig een product op aanbrengen om ze te verkleinen, en tijdens de paasvakantie wordt het vriesscenario bovengehaald.

’s Namiddags waren we van plan om naar een elektrozaak te gaan voor een nieuwe stofzuiger (ik wil er een voor beneden en een voor boven, want een stofzuiger verplaatsen via de ladders is niet zo evident) en een nieuwe diepvriezer. De onze is nu zeventien jaar oud en vertoont al te vlug nieuwe ijsafzetting, wat economisch noch ecologisch is. Maar Murphy roerde zich opnieuw want na controle bleek dat de winkel op maandag gesloten is! Gelukkig dat ik het nakeek want ik denk dat het gevloek, om na een rit naar Oostakker voor een gesloten deur te staan, in heel Vlaanderen hoorbaar zou zijn geweest.
(en vanavond wilden we ons licht opsteken in een zaak aan de Brusselsteenweg, maar door de files zijn we maar onmiddellijk huiswaarts gereden).

Aangezien ik toch al een tijdje zin had om te ‘homeshoppen’, besloten we een bezoek te brengen aan de roemruchte nieuwe Ikea. Met de wagen. Langs de R4. Gemakkelijk van bij ons thuis en slechts een vijftal minuutjes rijden. Tot aan de afrit naar Flanders Expo. En dan begon het: op een gegeven moment zagen we aan de linkerkant Ikea heel vlakbij. Toen werden we naar rechts gestuurd om vele, vele kilometers verder, na een hele zwaai en over een eng smal bruggetje aan gans de andere kant de parking van Ikea te bereiken. We hebben dus langer op het terrein zelf gereden dan van thuis tot aan de afrit. En toen begon het pas goed. Ik wou maandag gaan omdat ik vermoedde dat er minder volk zou zijn dan op zaterdag, maar ik had een heel klein ieniemienie ietsiepietsie detail vergeten: het was vakantie. En ik vermoed dat er in heel onze meest westelijke provincie geen kat meer thuis was, vermits het nagenoeg de enige taal was die ik in de winkel hoorde. Na enkele rondjes op de parking rondgereden te hebben vooraleer een parkeerplaats te vinden (waarbij ik toen al zin had om terug te keren naar huis, maar wederhelft E. is nogal van een koppige soort), was het in de winkel een kwestie van je gewoon te laten meevoeren met de stroom. Zeker in het begin. Later verminderde de drukte en konden we beter rondkijken. Veel interessants valt er verder niet over te vertellen. Meubelen hebben we niet gekocht, wel enkele kleine spullen. Hier en daar zagen we wel merkwaardige ontwerpen. Zoals kleerkasten met schuifdeuren waar zich langs de ene zijkant een opening van enkele centimeters bevond. Echt ideaal tegen stof. Of een – voor ons bruikbaar – badkamerkastje met spiegeldeuren. Tot we een deurtje openden: ook heel de binnenkant was in spiegelglas en je zag stukjes van jezelf links en rechts en boven en onder, als in een caleidoscoop. Ideaal om op slag migraine te krijgen. Het zal bij gelegenheid duidelijk de witte versie worden.

Al bij al waren we later thuis dan gepland, en waren we te moe voor het geplande avondje bioscoop. Dat hebben we dan maar verplaatst naar dinsdag. We hadden nog vrijkaarten voor de Sphinx, en waren van plan om naar Dirty Mind te gaan. Tot bleek dat ze die niet draaiden om acht uur. Gelukkig maar, want zo hebben we ontzettend genoten van Slumdog Millionaire. En van het feit dat er geen publiciteit en trailers gedraaid werden. En dat de zaal na afloop niet vol popcorn en lege drinkbekers lag. En van het feit dat het lang geleden was dat we onder ons tweetjes naar de bioscoop geweest zijn.


Responses

  1. Misschien ook eens gaan kijken bij AST op de Albertlaan. De service is daar ongelofelijk, en de prijs best wel concurrentieel. Al ons elektro komt daar tegenwoordig van, en ik heb al bijna niet meer de neiging om de prijs te vergelijken met anderen.

    En nee, ik krijg hier geen extra percentje voor hoor :-p

  2. Ik zit hier te gniffelen… we zijn maandag ook naar Ikea geweest, ondanks het feit dat ik wist dat het vakantie was. Het was nog erger dan die keer in het begin van de kerstvakantie: een half uur wachten om aan eten te geraken, en dan pas de grote frustratie: met ons dienblad het hele restaurant doorkruisen om géén zitplaats te vinden! Grom! Allez ja, het is uiteindelijk gelukt hoor. En na die drukte in het restaurant, leek de winkel wel leeg, daar was het minder druk. Het was alsof heel Gent (of W-Vl) daar gewoon kwam om te eten. Woeha!

  3. Die Ikea in Gent moet nogal een attractie zijn…

  4. @ zapnimf: hebben ze een ballenbad? Moesten ze dat nu eens omdraaien… De ouders achterlaten die zich dan in alle rust kunnen bezighouden terwijl de kindjes de drukte trotseren en inkopen gaan doen.

  5. der is mie toh teen en tander kleer gewurden wé. ken snapten hen al nie oe da da kosten zin das tepas noh int nieuws gezeit hèn da onze toale ont uutsterven es, want als ek iere huure est ol westfluuts daje uurt. Mo als gie zeht da die al die westfluten de maondah in den ikea zaten, dan kant da nie anders zin dan da die onderzoekers ier diene maondah kome kieken zin oe dat da met ons westfluuts gesteld es.

  6. In wilrijk is het toch nooit zo druk, of toch niet als ik er ben…
    En wat een vreemd badkamerkastje is dat?

  7. […] Vorige week hebben we knopen doorgehakt en centjes uitgegeven (niet in de winkel in Oostakker want daar bleek later de bediening wat tegen te vallen): de nieuwe stofzuiger is inmiddels al goed […]


Geef een reactie

Categorieën

