Gepost door: pharailde | februari 14, 2009

Kreten in de ochtend

Gisteravond naar het feestje geweest en mij boven mijn verwachtingen goed geamuseerd (feestjes/fuiven en ik gaan niet altijd goed samen: meestal belet de muziek het praten, ik ben geen danser, en de enkele mensen die ik ken, brengen meestal eigen vriendenkring mee). Maar gisteravond vond ik het heel leuk. Er werd heel weinig gedanst (waardoor sommigen het een saai feestje vonden), maar dat is dus meer mijn ding. Heb de hele avond gekletst en mijn keel voelt het wel, want je moest toch nog altijd boven de muziek uitkomen (bestaan er trouwens geen hoorapparaatjes voor op fuiven, die de muziek onderdrukken en je je gesprekspartners doet verstaan – dit zou toch bijzonder handig zijn).

Tegen drie uur lagen we in ons bed, wat voor feestjes vroeg is, maar voor oudjes zoals wij al behoorlijk laat.
Rond tien uur lag ik nog wat te doezelen, u kent dat wel. Mijn blaas noopte tot opstaan, maar de rest van mijn lijf wou nog lang niet mee. Ondertussen lag ik mij half te ergeren aan het lawaai uit de kamer van dochter M. en haar lief: kreetjes, gelach, gegil. Ik vond het toch wat vroeg in de ochtend om iedereen zo wakker te maken (jonge liefde hé).
Maar plots kwam dochterlief gillend de ladder af en onze kamer binnengestormd: “Ik ben erdoor! Ik ben erdoor! Ik heb geen enkele buis!” (en het meest gevreesde vak, fysica, leverde zelfs een 14 op)
Ik was op slag helemaal wakker!
Maar geef toe, er zijn ergere manieren om de dag te beginnen. En als toemaatje scheen de zon zelfs.

Responses

  1. Het meest gevreesde vak was chemie/biochemie en cytologie/histologie… ge moet wel beter opletten é! Maar je sliep nog half, dus het is je bij deze vergeven 😉

  2. Marijke, hele dikke proficiat!!! Doe zo voort!!! En tot binnenkort eens in BlokA…

  3. Zo cool! Proficiat Marijke!

  4. Euh… en die punten kom je dus midden in de nacht te weten?

  5. Proficiat, Marijke! Je zou voor minder beginnen te lachen/kreten/gillen!
    Ik moest wel lachen met “… kwam de ladder af”! Is daar nog nooit iemand afgevallen?

  6. @ allen: dankuwel voor de gelukwensen
    @ Zapnimf: niet midden in de nacht, wel op zaterdagochtend (wat voor ons evenwel nog het gevoel geeft van midden in de nacht, dat geef ik toe)
    @ Marleen: neen, gelukkig is er nog nooit iemand van die ladders gevallen (opmerkelijk: we woonden hier twee weken en ik hield mijn hart vast voor die ladders, mijn jong geweld kennende, toen zoonlief er in slaagde om bij mijn ouders van de trap te vallen)

  7. proficiat!


Geef een reactie

Categorieën

