Gepost door: pharailde | februari 7, 2009

Shoppen

Eigenlijk feitelijk heb ik veel zin om te gaan shoppen.
Geen kledingshoppen want daaraan heb ik een hekel.
Veel liever homeshopping. Spulletjes voor het huis of voor de keuken. Dat vind ik wel leuk.
Maar ja.
Shoppen voor het huis heeft weinig zin als je in een halve bouwwerf woont. Dat is pas de laatste fase van de afwerking, de enige waarin ik zin heb trouwens.
En shoppen voor de keuken. Ik zou bv. graag wat kommen of zo vervangen door exemplaren die ik echt graag zie, maar de bestaande zijn nog niet kapot en anderzijds te versleten om nog aan de kringloopwinkel door te geven.

Anderzijds heeft Murphy weer toegeslagen gisteren.
Dochter M. wou een pompelmoes in de koelkast leggen, laat die uit haar handen glippen, pompelmoes valt tien cm (tien!) lager op een glazen koelkastboord en dan, krak! Uitgerekend het boord net boven de groentenbak. Ze mochten alle scherven vantussen de uien, wortels, tomaten en witlof gaan vissen (ik was gelukkig uit werken). Jawel, ik mag dus homeshoppen. Een nieuw boord bestellen (en weten dat het het al de tweede maal op nog geen jaar tijd is).

Daarnaast is er weer miserie met de toiletten. Dat van de badkamer ditmaal. Ik heb zo schrik dat die hele toiletsoap weer van voren af aan zal herbeginnen.
Ik ben inwendig woest. Vorige keer heeft ons dat een nieuwe pomp gekost (vreselijke kosten vind ik dat) en toen werd er afgesproken dat we een regenwaterput gingen steken, enzovoort enzovoort. En werd er verzekerd dat het de laatste keer ging zijn en dat het definitief ging opgelost worden. Maar ja, u kent dat wel. Het probleem is voorlopig verholpen, en dus geraakt dat naar de achtergrond, en dan vergeten. Tot de volgende keer. Dan is het weer prijs.
En dat ik daar ook moedeloos van word, dat moet ik niet meer uitleggen zeker?

Maar bon, ik ga experimenteren in de keuken, en taart bakken. Het schijnt dat het zeer eenvoudig is, dan moet het ook mij wel lukken zeker. En groenten klaarmaken. En vlees.
En ook kuisen, is dringend nodig. Want we hebben bezoek vanavond. Familie uit Kortrijk.

Update:

Toiletproblemen waren minder erg dan ik vreesde. Eens alles goed uitspoelen en het bleek weer in orde. Voorlopig toch.

De taart is uiteindelijk gelukt en was lekker, maar liep toch niet van een leien dakje. Bij het uitrollen van het deeg verbrokkelde alles zodanig dat het zelfs niet mogelijk was om het deeg in de taartvorm te krijgen. Ik vermoed dat er naar verhouding wat te veel bloem was, en het was dochter E. die langs haar neus weg voorstelde om nog wat water toe te voegen. Dit gaf inderdaad al een beter resultaat – nog lang niet perfect, maar doenbaar.

Was een heeeeeeel gezellige avond. Het zou er eens meer moeten van komen.


Responses

  1. Taart? met groenten? én vlees? da’s experimentele keuken zeker?

  2. Jij kan nog taarten bakken! Ik koop ze.

  3. Dat deeg mag inderdaad een beetje plakken. Als je het dan in huishoudfolie legt, dan kan je het zo platdrukken zonder er een al té erge kleefboel van te maken. En dan moet het nog in de koelkast hé.

    Maar lekker hé 🙂


Geef een reactie

Categorieën

