Gepost door: pharailde | januari 23, 2009

Een blèh-ochtend

Er zijn zo van die ochtenden …
Buiten nat en koud en stormachtig, wat me niet vrolijk stemt als ik eraan denk dat de kinderen er met de fiets door moeten (ik weet wel, het hardt hen, maar toch), en ik word er nog minder vrolijk van als het op de badkamer andermaal koud en tochtig is.
Het humeur zakt tot een dieptepunt als ik de weegschaal raadpleeg: er zit eindelijk beweging in, helaas in de verkeerde richting. Ik begrijp het vooral niet en op die manier wordt het wel heel lastig om vol te houden.
Ik ben nog moe (wat natuurlijk niet abnormaal is maar eerder een constante in mijn leven) en heb meer dan ooit zin om terug in bed te kruipen.
Aan de ontbijttafel nog een discussie gehad met zoonlief die een opdracht fotografie niet gemaakt had en zich daar blijkbaar niet echt zorgen om maakte (ik wel natuurlijk). Soms zou ik toch wel wat meer van zijn zorgeloosheid willen hebben.

En dan vang je in de loop van de ochtend nieuws op, en hoor je over het vreselijke drama in Sint-Gillis-Dendermonde, waar een man in een crèche – volgens de laatste berichten – twee kindjes en een verzorgster heeft doodgestoken, en meerdere kindjes en hun verzorgsters verwondde. En dan lees je over een schietpartij in Tromso (Noorwegen) op een parking van een kleuterschool, met twee doden tot gevolg. En over een moord op een meisje in een van de cafetaria van Virginia Tech (gelezen alhier).

Maakte ik mij deze ochtend ergens druk om?

Responses

  1. Blijkbaar wel.

  2. Dit grijpt aan, maar zo is er iedere dag wel wat dat je relativeringsvermogen in gang kan steken.


Geef een reactie

Categorieën

