Gepost door: pharailde | januari 16, 2009

Controle

Voor diegenen die zich misschien afvragen hoe dat nu eigenlijk zit met die UZ-controles en dieettoestanden.

Deze week nog op controle geweest bij mevrouw doktoor endocrinoloog en ze was redelijk tevreden, zeker met de feestdagen achter de rug. Er was 2 komma en nog zoveel (weet niet goed meer) kg af sinds het vorige bezoek (ergens tweede helft oktober). Dat maakt dat wederhelft E. nu sinds half augustus (moment van de voorlichtingsvergadering, toen ik op eigen initiatief al een beetje strenger geworden ben) al vijf kg minder heeft om graag te zien, zoals hij zegt.

Ik weet het, het is allemaal niet spectaculair maar mevrouw doktoor zei dat het beter zo is, dan snel 10 kg afvallen en niet volhouden. Het enige wat mij ferm tegensteekt, is het feit dat er de laatste weken geen beweging meer inzit. Natuurlijk uitgerekend woensdag, dag van controle, was het wat naar beneden, waardoor ik er niet over gesproken heb. Silly me. Want gisteren en vanochtend was het weer gebeiteld op het gewicht van de voorbije weken, en dat is behoorlijk frustrerend.

Bovendien gaan we vanavond op nieuwjaarsvisite bij mijn lieve zus en schoonbroer, waar het altijd zeer gezellig is, maar waar we ook steeds bijzonder weelderig ontvangen worden. Dus vermoed ik dat er wel beweging in de balans zal zitten, maar weer naar boven toe
(maar ik heb al een hoop calorieën verbrand met hun cadeau te kopen: in de eerste winkel was het uitverkocht en bij de tweede winkel stonden we die avond merkwaardig genoeg voor een gesloten deur. Twee dagen later was die winkel wel open, het gewenste was gelukkig nog beschikbaar, en toen ik aan de bushalte was, waren mijn armen enkele centimeters langer door het gewicht ervan).

Maar bon, ik doe mijn best en we boeren rustig voort.

Responses

  1. Vermageren, dat is zoooooo eikebah! (ik spreek nu voor mezelf)
    Veel succes nog! En moed.

  2. Ik vind 5 kilo al redelijk indrukwekkend, hoor. Misschien is het omdat ik ook bezig ben en ook net aan de – 5 kilo ben. Maar ik ben wel bij de feestdagen bijgekomen (bloos bloos).
    Goeie moed hé!

  3. […] aangebrande wending kregen waardoor anderen niet altijd konden volgen, en ik vermoed dat er geen noemenswaardige schade is. Het leven kan soms mooi […]


Geef een reactie

Categorieën

