Gepost door: pharailde | januari 6, 2009

Lijstje

Omdat het nog steeds de tijd van het jaar is voor lijstjes en omdat ik te moe ben om zelf iets te schrijven (gewoon schaamteloos van her en der overgenomen).

1. Een eigen blog begonnen
2. Geslapen onder de blote hemel
3. Gespeeld in een band (ik ben een muziekliefhebber als luisteraar)
4. In Hawaiï geweest
5. Een vallende sterrenregen gezien (heb vier jaar geleden in Frankrijk pas voor het eerst een vallende ster gezien, dus nog geen sterrenregen)
6. Meer dan je kon missen aan een goed doel geschonken
7. Disneyland of de Efteling bezocht (alleen het sprookjespark, als tiener – Disneyland zie ik niet direct gebeuren, vermits we absoluut niet houden van pretparken)
8. Een berg beklommen
9. Een sprinkhaan gevangen (gevangen en buiten losgelaten – vorig jaar in Duitsland, zat op de fruitschaal)
10. Een solopartij gezongen (voor publiek) (ik ben geen sadist – zodra ik hier ook maar een noot durf meezingenis het al van ‘zwijg maar al mama’)
11. Gebungeejumped (voor geen goud van de wereld, heb zo al last genoeg van hoogtevrees)
12. Parijs bezocht (ben de tel kwijt hoeveel keer)
13. In een storm op zee gezeten (28 uur aan een stuk)
14. Jezelf een kunstvorm aangeleerd
15. Een kind geadopteerd
16. Bij Comme chez Soi gegeten (ben niet dol op poepsjieke restaurants)
17. In de bovenste bol van het Atomium geweest
18. Je eigen groenten gekweekt
19. De Nachtwacht of de Mona Lisa gezien (tijdens een van de vele trips naar Parijs)
20. In een nachttrein geslapen (naar Zwitserland)
21. Een kussengevecht gehouden (ik ben een seut, ik)
22. Gelift (zie nr. 21)
23. Je ziek gemeld, terwijl je alleen een kater had (was geen kater en verder geen commentaar)
24. Een zandkasteel gemaakt
25. Lamskoteletjes gegeten
26. Naakt gezwommen in ‘n lichtende zee (was wel geen lichtende zee, hoewel, ik weet het niet goed meer, is al te lang geleden)
27. Een (halve) marathon gelopen
28. Met een gondel over het Canal Grande gevaren (wel al in Venetië gevaren, maar niet met een gondel – ben niet zo voor ‘verplichte romantiek’)
29. Een zonsverduistering gezien (allez, 96% is toch al veel – was gefascineerd door het licht)
30. De zon zien opkomen
31. Gescoord met korfbal
32. Een cruise gemaakt (zou ik ooit wel eens willen doen, langs de Noorse fjorden)
33. De Niagara Watervallen gezien
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht
35. Een Amish familie gezien
36. Jezelf een vreemde taal geleerd (ben ooit eens begonnen, met Assimil, om Latijn te leren)
37. Genoeg geld gehad om tevreden mee te zijn (ik vind dat een zeer filosofische en moeilijk te beantwoorden vraag)
38. De toren van Pisa gezien (en mooi bevonden, samen met de hele site waar hij staat)
39. Op een klimwand geklommen
40. De David van Michelangelo gezien (en er zeer door gefascineerd)
41. Karaoke (zie nr. 10)
42. Een geiser zien spuwen
43. Een vreemde een maaltijd aangeboden
44. Afrika bezocht (Zaïre of Congo, of hoe het tegenwoordig ook heet, vijf weken in 1986-87)
45. Bij maanlicht langs het strand gelopen
46. In een ambulance gelegen
47. Je portret laten schilderen (géén karikatuur in Parijs…) (was wel meer dan een portret, en in houtskool ipv geschilderd …)
48. Diepzeevissen
49. De Sixtijnse kapel gezien (Zeer indrukwekkend, om een stijve nek van te krijgen, maar ik weet nog altijd niet of ik het echt mooi vind)
50. Op de Eifeltoren geweest (tot aan de eerste verdieping, gezien hoogtevrees, maar wel met de trap)
51. Gaan duiken of snorkelen
52. Kussen in de regen (aan het strand)
53. Een modderbad genomen
54. Naar een openluchtfilmfestival geweest
55. In een film- of televisiescène verschenen (jaren geleden gefigureerd in een film waarvan ik nooit geweten heb of die ooit uitgekomen is – en AVS-nieuws, telt dat ook?)
56. Op de Chinese Muur geweest
57. Een eigen onderneming begonnen
58. Een kunstwerk gemaakt
59. In Rusland geweest (is er niemand die trakteert?)
60. Soep geserveerd.
61. Dingen deur aan deur verkocht
62. Op walvissafari
63. Zomaar bloemen gekocht (belangrijkste manier om bloemen in huis te hebben)
64. Bloed gedoneerd, of een ander orgaan
66.een concentratiekamp bezocht.
67. Met een geblokkeerde pinpas aan de kassa gestaan
68. In een helikopter gevlogen
69. Een dierbaar speelgoed van vroeger bewaard
70. Het Lincoln Memorial bezocht
71. Kaviaar gegeten (maar eerlijk gezegd vind ik daar niet veel aan, smaakt mij te zout)
72. Een sprei gehaakt
73. Op Times Square gestaan (wil ik ooit ook nog doen)
74. Door de Everglades getrokken
75. Ontslagen
76. Het wisselen van de wacht in Londen gezien
77. Iets gebroken (ik veronderstel dat het gaat om beenderen, en niet om keukenservies – wel enkele weken in het gips gezeten na een voetoperatie)
78. Achterop een snelle motorfiets gezeten
79. De Grand Canyon gezien
80. Een boek uitgebracht (wel al regelmatig meegewerkt aan de uitgave ervan)
81. Het Vaticaan bezocht
82. Een nieuwe auto gekocht (de enige auto die we ooit nieuw kochten, de slechtste auto ooit, en de auto die wederhelft E. in de prak heeft gereden, probleem opgelost – nadien alleen nog tweedehandswagens)
83. Door Jeruzalem gewandeld
84. In de krant gestaan (deze week nog)
85. De gehele bijbel gelezen (wel grote stukken)
86. Het Witte Huis bezocht
87. Je eigen eten geslacht
88. De mazelen gehad (in onze tijd kregen de kinderen nog de mazelen)
89. Iemands leven gered (toch niet voor zover ik weet)
90. In een jury gezeten
91. Een BV gezoend (ik neem aan dat het een begroetingszoen betreft 😉 – zijn Hubert Damen, Karel Deruwe, Marc Willems, Luk De Bruyker alias Pierke Pierlala, BV genoeg?)
92. Lid geweest van de ECI
93. Een dierbare verloren
94. Een kind gebaard (viermaal, ik zou het zo over willen doen – dat opvoeden achteraf, dat is iets anders)
95. Adamo in levende lijve gezien
96. Gezwommen in het Great Salt Lake
97. Een rechtszaak aan de broek gehad
98. Een mobieltje gehad (heb ik nog steeds)
99. Door een bij gestoken (kan ook een wesp geweest zijn)
100. Een heel boek in één dag uitgelezen (is wel al heeeeeeeel lang geleden)


Responses

  1. […] lijstje Bij Veerle kwam ik deze (nog eens) tegen, dus het mag nog altijd En vermits het hier de laatste tijd nogal […]


Geef een reactie

Categorieën

