Gepost door: pharailde | december 28, 2008

Poes en kerst

Ik hou van cadeautjes.
Uiteraard om er te krijgen.
Meestal ook om er te kopen.
Vooral om ze in te pakken.
Ik heb ook graag dat ze allemaal gelijk zijn ingepakt. Het mag verschillend gekleurd papier zijn, maar het moet mooi samengaan, bv. dieprood en goud, en daaromheen een strik in een contrasterende kleur, met veel krullekes.
Ik hou ook van een netjes ingepakt cadeau, papier mooi strak en zonder kreuken, rechte lijnen, netjes afgescheurd. Een boek of een doos is daarvoor bijzonder geschikt. Pakjes met afwijkende vormen maken het soms iets moeilijker.
Al zeg ik het zelf, cadeaus inpakken kan ik redelijk goed. Ik zou het misschien nog beter kunnen, maar daarvoor zijn mijn creatieve vaardigheden net iets te beperkt. Alsook mijn budget. Want – stoffen – linten en allerhande versieringen kosten toch behoorlijk wat.

Top of the bill: de mooi versierde kerstboom met daaronder allemaal cadeautjes, ingepakt in dezelfde kleuren als de kerstboom. Puur genieten. Daarom laat ik ze ook zelden in de winkel inpakken.

Helaas, helaas.
De laatste jaren moet ik dat genieten zeer in tijd beperken. Tot vlak voor kerst.
Er lopen hier namelijk viervoeters rond. Katten zouden katten niet zijn als ze zich een nieuwe situatie niet eigen zouden maken: ik moet nog maar beginnen met het opzetten van de boom, of ze nestelen zich al gezellig op de doeken eronder. Maar dat is niet het grootste probleem.
Onze Tornado is het probleem. Hij is namelijk dol op lintjes. En niet alleen om mee te spelen, dat zou nog niet zo erg zijn. Maar zodra hij de kans krijgt, sabbelt hij erop en bijt de lintjes er gewoon af. Enkele jaren geleden stond ik daar dus, pakjes geven waarvan het lint tot onder de strik was afgebeten!

Nu is het kwestie om het inpakken zo laat mogelijk te doen, hem goed in de gaten te houden en hem ’s nachts buiten te steken (want in huis opsluiten lukt niet echt, zo zonder binnendeuren)

Responses

  1. Ja? Oei. Ons pakskes zijn altijd om ter slechtst ingepakt. Niemand hier die het in zijn vingers heeft.


Geef een reactie

Categorieën

