Gepost door: pharailde | december 21, 2008

Minder leuke karweitjes

Kerstvakantie. Joepie!
Twee weken thuis. Zalig!

Ik heb van mijn hart een steen gemaakt en ben de vakantie alvast begonnen met enkele minder leuke karweitjes die al lang moesten gebeuren, maar steeds uitgesteld werden omdat ze … minder leuk zijn (en nu heb ik daar de rest van de vakantie extra genot van).
Zoals bv. het uitwassen der koelkast. Aangezien we op kerstdag een twintigtal mensen over de vloer hebben, is de kans zeer groot dat er al eens een vreemde de deur van de koelkast opentrekt. En dan sta ik toch liever niet met het schaamrood op de wangen.
Terwijl ik dan toch bezig was – ik verkeerde in het aangename muzikale gezelschap van Tamino, Pamina, Papageno, Papagena, Zarastro en de Koningin van de Nacht – heb ik ook de hele buitenkant van de koelkast onder handen genomen, alsook de microgolfoven die daar bovenop staat. De bovenkant van de microgolf komt immers te hoog om daar regelmatig eens met een vod te passeren. Vandaar.

Een ding is mij bij dergelijke karweitjes steeds kristalhelder duidelijk: de ontwerpers van dergelijke toestellen kuisen nooit ofte nimmer. Al die ribbelkes, gleufkes, uitsteekselkes, hoekskes en kantjes zijn geliefkoosde plekjes voor het ophopen van vuil en vet. En die lachen u vierkant in uw gezicht uit: “neh, neh, nehneh, neh, ge kunt toch niet aan ons, wroet gij maar en poetst gij maar, met zeep en bleekwater of wat nog al, wij blijven hier lekker zitten, neh, neh, nehneh, neh!”

En plastic, dat is na verloop van tijd ook zo moeilijk proper te houden! Of is dat bij u anders?

Responses

  1. Welke vreemde ook de koelkastdeur opentrekt… het is hier altijd op eigen risico.


Geef een reactie

Categorieën

