Gepost door: pharailde | december 14, 2008

Administratie

Soms begrijp ik de scholenadministratie niet altijd goed. Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat een van de kinderen gedurende enige tijd afwezig was op school wegens ziekte. Uiteraard wordt de school verwittigd, maar het afwezigheidsbriefje wordt doorgaans pas ingediend op de dag dat ze terug naar school gaan (ik sta er wat huiverig tegenover om dat met de post op te sturen).

En dan krijg ik plots een brief of mail in de bus met de mededeling dat van leerling x nog geen wettiging ontvangen werd voor hun afwezigheid. Tot daar kan ik perfect volgen. De leerling is onwettig afwezig en de ouders worden op de hoogte gebracht.
Maar!
Wat ik hierbij zeer opmerkelijk vind, is het feit dat er dan pakweg twee – zelfs niet aaneensluitende – dagen of zelfs halve dagen worden vermeld waarvoor geen wettiging ontvangen werd. Zoon J. is nu thuis sinds 24 november en deze week kregen we een brief met de vraag om zijn afwezigheid van 25/11 en van 28/11 te wettigen.
Al die andere dagen dat hij afwezig was, moeten we daarvan niet op de hoogte gebracht worden?

Responses

  1. Inscannen en doormailen die briefjes met de mededeling dat het origineel bij terugkeer zal worden afgegeven. (Tenzij je van plan bent om iets met photoshop te doen natuurlijk)

  2. Blunderen is van alle tijden en rangen en standen.


Geef een reactie

Categorieën

