Gepost door: pharailde | december 2, 2008

Kip

Ik heb een haat-liefde verhouding met het eten van kip.
We eten hier graag kip en het is eenvoudig om klaar te maken, dus komt het hier af en toe op tafel.

Maar er lopen hier ook enkele viervoeters rond die dol zijn op kip. Ze hangen rond in de keuken en zouden, indien ze konden, ín de microgolfoven kruipen. Maar ze moeten toch wachten tot wij klaar zijn met eten.
Probleem: normaal gezien mag je geen kippenbeentjes geven aan katten en honden, dat kan voor problemen geven in hun darmen met stukjes die blijven steken, of zo.
Dus moet het kippenafval telkens gekuist worden: de beentjes apart, en vellen, vleesrestjes en kraakbeen apart.
En aan dát karwei heb ik een gloeiende hekel.

Maar als ik zie met welk een smaak onze poezebeesten dat opeten, heb ik dat er graag voor over.

Responses

  1. Allee gij, ik vind dat juist prettig om met mijn handen met die vettige boel bezig te zijn. Bij ons krijgt de hond alles behalve de beentjes en de katten krijgen enkele mooie stukjes.

  2. Kipfilet in het vervolg? (en wat overlaten dan)


Geef een reactie

Categorieën

