Gepost door: pharailde | november 24, 2008

Even terugblikken …

… op alweer een redelijk hectische week.

Dinsdagavond was er om half zes een plechtige eerstesteenlegging op het werk. Na afloop nog een beetje nagepraat, waarbij we toch wel honger kregen. Het liep tenslotte toch al tegen negenen. En die overheerlijke petit-fours – die ik eigenlijk niet mocht eten maar waarvoor de verleiding helaas te groot was – stilden die honger uiteraard niet echt. Even contact opgenomen met het thuisfront, waar bleek dat de kinderen uitstekend hun plan hadden getrokken (wat een gemak toch, grote kinderen – soms). Omdat ik er een hekel aan heb om op dat uur nog te beginnen koken, trokken wederhelft E. en ik naar ons ‘stam’restaurant voor een gezellige afsluiter van de dag. Wel wat sneu voor onze jarige dochter M., maar op het moment dat ik belde, was ze naar de muziekschool, dus kon ik niet verder afspreken met haar.

Woensdagavond moest wederhelft E. de hort op en heb ik mij aan de pc onledig gehouden. Redelijk onproductief evenwel, want de kinderen keken ondertussen naar Eragon, niet onmiddellijk de film van het jaar te noemen.

Donderdagavond was het toneelavond: we hadden kaarten voor Zus van, een monoloog waarin Ismene haar versie van en kijk op de opeenvolgende tragedies in haar familie gaf, en schitterend vertolkt door Elsie De Brauw. (Als ik deze week nog een gat vind, schrijf ik daarover nog een stukje voor Het Project, maar ik durf dat nooit goed beloven, want ik schrijf altijd zo verschrikkelijk traag aan die artikels, dat er soms te veel tijd overheen gegaan is, om het nog actueel te houden. Ik kan het ook niet helpen).

Vrijdagavond gingen we – nogmaals – uit eten, ditmaal met mijn broer en mijn zus + haar wederhelft. We brachten een heel gezellige avond door in Eetkaffee Multatuli en genoten uiteraard ook van het lekkere eten. Zeker voor herhaling vatbaar (zowel gezelschap als locatie uiteraard, stel dat ze hier meelezen 😉 ). Ondertussen hebben we alvast ook de grote lijnen van het kerstmenu besproken. Niet te geloven dat het vanavond over precies een maand al kerstavond is!

Het weekend was gelukkig redelijk kalm en werd grotendeels besteed aan huishoudelijke beslommeringen, en pc-activiteiten voor het Project. Gelukkig moest ik niet zoveel de deur uit, en kon ik van binnenuit genieten van de sneeuwvlokken. Gisteravond trokken we dan toch naar buiten want dochter M. wou in uitgesteld relais toch nog iets van verjaardag vieren en we zijn zijn allen Indisch gaan eten (helaas eigenlijk niet met zijn allen: zoon S.W. was nu eindelijk – na bijna drie weken – genezen en nu was zoon J. gesneuveld, serieuze buikpijn. Ik vraag mij toch af wat dat is met die jongens. Hij is vandaag niet naar school gegaan, wat morgen dus andermaal een bezoekje aan de dokter oplevert)

(Oh ja, en voor diegenen die daarvoor enige belangstelling hebben: de afgelopen week was niet zo gunstig op gebied van minder eten en aanverwanten. Driemaal op restaurant, op het werk waren er woensdag nog te veel petits-fours over om gezond te zijn, donderdag werd er getrakteerd met frangipanetaartjes, en vrijdag waren er nog taartjes over én bleek er plots ook een doos pralines te zijn. Maar vrijdag heb ik aan alle verleidingen weerstand kunnen bieden. Overdag toch. ’s Avonds ben ik toch gezwicht voor een dessert.
Deze week toch maar weer streng de vijs erop zetten)

Geef een reactie

Categorieën

