Gepost door: pharailde | november 8, 2008

Wandeltochtfanaten

Er werd vandaag in het Gentse blijkbaar een of andere wandeltocht georganiseerd, waardoor we de hele dag zicht hadden op de meest uiteenlopende specimens uit de mensentuin, allemaal op hun ‘mooist’ uitgedost en voorzien van een even uiteenlopend assortiment accessoires als daar zijn heuptasjes (of eerder ‘kont’tasjes), rugzakken, petten, mutsen, e.d.m. Ze volgden gezwind de wegwijzer die hen naar het pad achter ons huis voerde, en zo verder langs de oever van de Leie.

Zeer opvallend: de meesten stapten aan een tempo alsof hun leven ervan afhing. Als ik ga wandelen, dan wil ik dat rustig doen en genieten van de omgeving, van de natuur, van het weer, van het gezelschap, maar dat was vandaag duidelijk niet de belangrijkste drijfveer.

Wat mij ook altijd opvalt: dat mensen aan beweging of sport willen doen, ok. Dat ze daarvoor soms aangepaste sportkleding dragen, ook ok. Maar waarom moet sportkleding toch altijd zo lelijk zijn? Het vraagt toch niet meer werk om iets leuks en vrolijk te ontwerpen? En wie heeft in godsnaam ooit bepaald dat sportkleding opzij steevast zo’n wit biesje moet hebben? Ik vind dat dus afgrijselijk lelijk.
(En ja, ik weet wel dat dat wellicht allemaal bestaat en te krijgen is, maar als ik zo om me heen kijk, blijkt het toch moeilijk te vinden te zijn).


Responses

  1. Hihi… zo herkenbaar, hier passeren ze ook altijd. In Praag deden we een wandeling met een gids en vier Amerikaanse vrouwen. Allemaal uitgedost in sportkledij, ik had gewoon mijn kleedje aan met sportieve schoenen. Maar het bleef wel een stadswandeling

  2. jup, heel treffend omschreven. ik sta ook altijd versteld van die spoeglelijke tenues en rugzakken 😉


Geef een reactie

Categorieën

