Gepost door: pharailde | september 20, 2008

Onverwacht

Vrijdagavond. De werkweek zit erop, we zijn een beteken moe en we zitten gezellig naar Moonstruck te kijken. Het is halfelf en mijn gsm rinkelt. Ik ben niet verbaasd, en zoals verwacht, meldt zoon S.W. dat hij bij vriend M. blijft slapen.
Als de film gedaan is (en de traantjes gedroogd, shhttt), rinkelt mijn gsm opnieuw. Andermaal zoon S.W. Die vriend heeft ruzie met zijn ouders, en ik maak eruit op dat ze een slaapplaats nodig hebben. Bovendien zou vriend J. daar ook blijven slapen, en die woont nogal ver en heeft geen trein meer. Dus komt de vraag: mogen ze met zijn drieën bij ons in de living slapen (want op de kamer is geen plaats genoeg). Ik kan ze uiteraard toch moeilijk op straat laten ronddolen.

En dat is dan weer een groot voordeel van grote kinderen: zulke dingen kunnen allemaal zonder dat je daar zelf veel werk aan hebt. Ze moeten dat zelf maar organiseren (en doen dat ook). Bijkomend voordeel aan jong zijn: het steekt allemaal niet zo nauw, en ligt het wat oncomfortabel, dan maken ze daar geen probleem van, het is toch maar voor een nachtje.

Zalig vind ik dat, en gezellig.

Oh, en over Moonstruck, ik heb die nu al drie of vier keer gezien, en ik blijf dat een zaaaalige film vinden. Eigenlijk is het een soort romantische komedie, zonder een cliché ‘romantische komedie’ te zijn. (en die outfit waarin Cher naar de opera gaat, ik vind die echt mooi, en vind het toch wel wat jammer dat ik nooit dergelijke zaken kan dragen)

Responses

  1. Ja, mooie film. Ik zou die ook nog eens moeten bekijken. Volgende week in de bib eens zien of die ouwe klepper nog hebben.

  2. En met Nicolas Cage, hmmmm!

  3. Misschien helpt het te weten dat Cher 2 ribben heeft laten weghalen om dergelijke outfits te kunnen dragen.

  4. Om nog even terug te komen op je artikel over logica – deze is ook een mooie. Sinds vrijdag middag lukt surfen op het internet niet meer. Ook e-mailen lukt niet meer. Af en toe het een en ander geprobeerd maar door het drukke weekend niet echt veel tijd gehad er iets aan te doen. Deze ochtend dan nog maar eens een poging ondernomen om uiteindelijk Belgacom te bellen. Een electronische dame loods me door een menu en meldt dat de wachttijd minder dan 2 minuten bedraagt. Valt goed mee. Tot…. ik drie kwartier later nog aan de lijn hang zonder iemand gesproken te hebben. Inmiddels lukte het e-mailen weer maar het surfen nog niet.
    Met een tweede gsm nog eens gebeld en nu vertelde die electronische dame een ander verhaal. Door onvoorziene omstandigheden, extra lange wachttijd en wat je in afwachting kon doen om het probleem zelf op te lossen. Ten eerste… ten tweede… ten derde : surf naar http://www.belgacom.be!
    Heu??! Wat was de reden dat ik belde.

  5. Die zelfstandigheid omtrent blijven slapen zit er hier al van kleinsaf aan in. Ze hebben een paar zetelkussens (zo’n lange) waarvan ze in een mum een bed kunnen ineenflansen en ze weten de extra donsdekens liggen. Simpel.


Geef een reactie

Categorieën

