Gepost door: pharailde | augustus 31, 2008

Een weekend is weer voorbij

Het allerlaatste schoolvakantieweekend zit erop en morgen is het opnieuw school.
Dit veroorzaakt de nodige zenuwen bij dochter E., die morgen de grote stap naar het middelbaar onderwijs zet. Ze kijkt ernaar uit en ze ziet ertegen op, wat perfect normaal is natuurlijk. Vandaag heeft ze samen met haar papa nog een laatste maal de route naar school gefietst (en ze is nu al bang dat ze morgen de weg weer zal vergeten zijn). Ikzelf hou mijn hart vast voor dat fietsavontuur.
De jongens zien het nieuwe schooljaar ook wel zitten.
Vandaag toch al enkele voorbereidingen getroffen, vooral voor dochter E.: papieren die ze moet meenemen al ingevuld en/of klaargelegd, instructies voor de eerste schooldag gelezen, boekentas gemaakt, bureau vrijgemaakt, enz.
Ook voor de jongens al enkele formulieren ingevuld, en vooral geld gezocht voor de werkschriften. Het seizoen is weer begonnen.
Morgenavond zet ik mij alvast schrap voor het huiswerk. Bah neen, nog niet dat van de kinderen. 1 september, dat betekent werk voor de mama’s: honderd keer dezelfde gegevens invullen op -tig formulieren, boeken kaften en dat soort dingen. Aangezien ik dinsdagavond een vergadering heb, zal ik moeten zorgen dat ik morgenavond daarmee zo ver mogelijk geraak.

Zoon S.W. was deze week tot de vaststelling gekomen dat zijn buitenband van zijn fiets toch wel aan vervanging toe was, en trok gisternamiddag dan eindelijk naar de fietsenwinkel (uitstellen is helaas een beetje een familiekwaal), om daar dan voor een gesloten deur te staan. Grrr. En ja, we waren ondertussen ook met vanalles bezig, dus is het er zelfs niet van gekomen om hem naar een andere winkel te sturen.

Nog pech: ik heb donderdagnamiddag voor dochter E. nog een nieuw boek gekocht en gisteren bleek toch wel dat zoon S.W. dit al had. Ik dacht er nog aan om het maandag te proberen te ruilen, maar inmiddels heeft ze het al uitgelezen, dus kan dat nog moeilijk.
(Als iemand eventueel geïnteresseerd is om een boek van Anthony Horowitz, Raven’s Gate, over te kopen, laat maar horen)

Voor de rest hebben we het voorbije weekend niet zoveel speciaals gedaan. Gewoon rustig uitgebold en genoten van het mooie weer dat we eindelijk kregen (vooral gisteren dan, vandaag vond ik het alweer te drukkend en warm). Dat wil vooral zeggen: genieten van gewoon buiten op het terras te zitten en te lezen en te eten (hebben gisteren zelfs gebarbecued).
Tussendoor ook gecomputerd voor Het Project. Het was een beetje een primeur dit weekend, want na enkele keren uitleg gekregen te hebben van Michel, was ik dit weekend voor de eerste keer planvrouw (dwz.: selecteren welke artikels die dag(en) gepubliceerd werden en wanneer, de artikels klaarzetten, indien nodig foto’s invoegen, enz., kortom van dat werk achter de schermen waarvan niemand benul heeft, waar toch wel tijd inkruipt, maar dat broodnodig is). Maar ik vond het eigenlijk wel leuk om te doen, en uiteindelijk is alles redelijk goed gelukt.

Gisteravond naar What’s eating Gilbert Grape gekeken, en er zeer van genoten. Een sterke film met Johnny Depp en Leonardo di Caprio. Helaas liet een half uur voor het einde de dvd-speler het – alweer – afweten (het gebeurt regelmatig dat hij, liefst zo vijf minuten voor het einde van de film, gewoon blokkeert), dus bij gelegenheid wordt dat ook weer een uitgave. Vanavond hebben we dan evenwel zonder problemen het laatste stuk kunnen uitkijken. Want morgen moet de dvd terug. (En shtt, ik had ook een dvd van de De Paradijsvogels gehuurd. Ik kan het niet helpen, het is verschrikkelijk oubollig, ik weet het, maar ik vind dat ontspannend om naar te kijken, althans toch delen ervan, hangt een beetje af van welke acteurs op scene staan).

En nu ga ik slapen, want morgen (straks al bijna) is het weer werkweek, en het is nu nog wat vroeger opstaan dan de voorbije weken omdat het school is. Hoewel morgen enkel dochter E. er zo vroeg uitmoet voor een kennismakingsdag. Haar broers moeten maar later op school zijn.
Voor dochter M. is van een nieuw schooljaar nog geen sprake, zij is nog volop aan het studeren en heeft woensdag haar laatste twee examens.

Responses

  1. Als er geen makkelijker oplossing is, heb ik wel interesse in dat boek. Mail me maar indien nodig 🙂

  2. O, gij ook al.
    En anders mag je mij ook mailen 😉

  3. […] horowitz, raven’s gate Janna had een boek van Anthony Horowitz gelezen (danke Veerle) waar ze heel enthousiast over was. En dat moest ik dus ook […]


Geef een reactie

Categorieën

