Gepost door: pharailde | juli 31, 2008

Een speciale …

Dit is een speciale post.

Ten eerste omdat ik net zag dat het de honderdste is. Voor een aantal onder jullie is dit wellicht peanuts, maar blijkbaar ben ik al negenennegentig keer bij jullie binnengevallen met de leuke en minder leuke dingen uit ons heel gewone leventje. En toen ik enkele maanden geleden aan de eerste post begon, leek die honderd nog zo ver weg.

Ten tweede worden mijn schrijfsels nog geapprecieerd ook, want ik heb van niet minder dan twee mensen een award gekregen: heel erg bedankt Ivan en Satur9’s World!
Maar voor wat hoort wat blijkbaar, want aan die award zijn enkele spelregels verbonden:

  • De winnaar mag het logo plaatsen: geen idee hoe je dat moet doen, dus is het zonder logo (is trouwens ook niet mooi)
  • Plaats een link naar degene van wie je de Award hebt gekregen: is hierboven reeds gebeurd
  • Stuur de Award naar tenminste 7 andere bloggers, die door hun actualiteit, thema’s en designs opvallen (het leukste én tegelijk het moeilijkste onderdeel): zie verder
  • Zet de links van deze sites op je blog: zie ook verder
  • Laat een berichtje na op de betreffende site: aangezien alle genomineerden mijn blog lezen (of toch horen te doen), zullen ze het hier wel zien zeker

En dan nu …

En dan nu … roffel roffel … de winnaars!

  • Op de eerste plaats Gentblogt, de onmogelijk te evenaren stadsblog: omdat dit natuurlijk het schoonste en beste initiatief is van de laatste jaren, zowel omwille van de inhoud als van de mensen achter het project, én vooral omdat door Gentblogt mijn leven sinds vorig jaar niet meer echt hetzelfde is.


Vervolgens in alfabetische volgorde, omdat ook ik mij niet aan een echte rangschikking wil wagen, daarvoor zijn deze (en ook vele niet-winnaars) mij veel te dierbaar:

  • Annava: omdat zij na een serieuze tegenslag toch optimistisch blijft en er alles aan doet om niet bij de pakken te blijven zitten en haar leven op nieuwe sporen wil zetten. Ook de mindere dagen, die er onvermijdelijk zijn, krijgen haar niet klein. Chapeau!
  • Charles: omdat hij mooie foto’s maakt en omdat hij zulk een fijn persoon is om mee te praten en samen te werken
  • Morgen komt Polly: omdat haar blog zalig is om te lezen, omdat ze de meest banale dingen omtovert in poëzie, omdat ze zich voor alles zo 100 % geeft – of het nu gaat over haar werk of over de kleur van de tuinmuur -, omdat ik haar een hele grote dame vind, omdat …
  • Het Radiofonisch Instituut: Omdat ik niemand ken die zo teder en liefhebbend over de vrouwen in zijn leven schrijft en omdat ik mij heeltegans kan vinden in de meeste van zijn beschouwingen (behalve over sport want daar ken ik niets van)
  • San: omdat haar schrijfsels mij onmiddellijk tien jaar in de tijd terugsturen (hun gezin is exact op dezelfde manier samengesteld als het onze, maar dan met een verschil van tien jaar), maar met het grote verschil dat zij veel ondernemender is dan ik ooit was of ben
  • Zapnimf: omdat zij mij meermaals aan het lachen brengt, omdat de situaties met vier opgroeiende kinderen redelijk herkenbaar zijn, omdat zij altijd zo lief commentaar geeft op mijn stukjes, omdat zij net als ik de perfecte huisvrouw en -moeder is, omdat ze Zapnimf is

(En nog dit: wellicht heeft iedereen in dit lijstje al elfendertig keer een award gekregen, dus voel je zeker niet verplicht om nog eens zo’n lijstje op te stellen – het mag wel natuurlijk)

Responses

  1. Ooh, wat lief. Dankjewel

  2. Toe maar! Dankuwel mevrouw!

  3. Dank je wel Pharailde! Ik weet niet wat te zeggen:-) Ik kan beter foto’s maken.

    En een heel fijne vakantie met E. en de kinderen.
    Geniet er van.


Geef een reactie

Categorieën

