Gepost door: pharailde | juli 15, 2008

Pleisterstory (2)

Het wordt een saai verhaal, ik weet het, maar ik het ook niet helpen. Echt niet.

Vanmorgen waren de heren daar dus niet. Eén pluspunt: ze hebben gebeld (ik heb het al anders geweten). Ze komen morgen. Zeggen ze.
Toen bleek ook dat ik gisteren wederhelft E. verkeerd begrepen heb: de platen hangen er nog niet allemaal, enkel de bovenste (we hebben een hele hoge zolder). Dus gaat hij dat vandaag zelf doen, met de hulp van dochter M. (die gelukkig maar op vijf uur repetitie heeft). Dan kunnen ze morgen beginnen met het effectieve pleisteren.
Ik stel mij dan wel de vraag over de zin om een vakman te laten komen teneinde niet alles zelf te moeten doen. Ten langen leste komt het toch op je eigen schouders neer. Maar ook voor ons heeft een dag maar vierentwintig uren.

Idem voor de fietsen. Eén ervan is bestemd voor dochter E. om in september naar school te gaan maar moet hier en daar hersteld worden, een karwei dat almaar weer uitgesteld werd. Ik overtuig dan eindelijk wederhelft E. om die fiets in handen van de fietsenmaker te geven, kwestie dat hij zijn tijd ook eens zou kunnen besteden aan iets dat hij liever doet. Ik bel de man gisteren op: ah, maar hij is al met vakantie. Ok, dat lag in de lijn der verwachtingen. En wanneer eindigt zijn vakantie? Ah, begin september. Blijbaar moet er veel geld te verdienen vallen met fietsherstellingen.

Ik heb de laatste tijd nogal sterk het gevoel dat hoe meer ik dingen probeer op voorhand te plannen en te regelen, hoe meer alles in de soep draait. En nu zit ik op een moment waarop gelijk alles op één punt samenkomt – werk, hobby’s, gezin, verbouwingen, Gentse Feesten – en dat ik het niet goed meer overzie. En indien ik nu de sluis der waterlanders zou kunnen openen, zou dat al een heleboel opluchten, maar dat is nu absoluut onmogelijk. Dus luchten we ons hart op deze manier en gaan we ons maar weer concentreren op ons werk.
En uitkijken naar vanavond, naar een voorbereidende vergadering voor de werkverdeling van de verslaggeving van het International Puppetbuskersfestival op de Gentse Feesten, maar daarover hoort u meer in de loop van de week.
Als ik de dingen weer wat op een rijtje heb.

Responses

  1. Ik weet niet of je binnen zijn actieradius woont, maar als dat zo is, kan ik je de fietshersteller aan huis zeer warm aanbevelen.

  2. Tiens, de link kwam er niet door. Dus, bij deze:

    http://www.fietsherstelaanhuis.be/


Geef een reactie

Categorieën

