Gepost door: pharailde | juli 1, 2008

Computerstuff

Murphy op zijn best vandaag.
Zoon J. is al heel lang aan het sparen voor een eigen pc. Wij hebben nog een tijd de boot afgehouden, maar na de examens was het zover. Hij wist al lang wat hij wilde, maar dat kwam nogal duur uit, vonden wij. Enfin, links en rechts toch nog wat informatie bijeengezocht en dan de knoop doorgehakt voor een behoorlijk exemplaar dat voldeed aan zijn wensen, maar toch een kleine € 1.000 minder kostte dan het droomexemplaar (vraag mij dus niet naar technische gegevens hé, want daar heb ik bijzonder weinig verstand van).
Vandaag was het dan eindelijk zover. Hij mocht eindelijk “het ding” afhalen. Ik hou enerzijds mijn hart vast voor toekomstig schoolwerk, zo met een pc (en vooral ‘wow’) op zijn kamer, maar anderzijds moet hij toch leren zelf de verantwoordelijkheid dragen. We zien dus volgend jaar wel (en, niet onbelangrijk, ondertussen heb ik vooral mijn schrijfhoek weer een stuk meer voor mij alleen).

En hier is het dat murphy op de proppen komt.
Want uitgerekend vandaag viel mijn pc om de haverklap zomaar plots uit. Bon, die om de haverklap is misschien wat overdreven, maar ik schat dat het toch een keer of vier, vijf was, en elke keer was er een te veel. Te meer daar ik van de namiddagrust hier ten huize wou profiteren en aan een artikeltje was begonnen voor Het Project. Allesbehalve praktisch dus. Gelukkig heeft de ervaring mij geleerd om zeer regelmatig dingen te bewaren. Maar dat artikel, dat zal dus voor morgen zijn. Of voor overmorgen. Want inmiddels ben ik toch te moe.
(En hout vasthouden, inmiddels heb ik toch alweer een hele tijd kunnen werken zonder uitvallen. Zal het maar vlug publiceren).

Responses

  1. Wat Murphy?
    Er staat er nu nog eentje in huis… gebruik je toch gewoon de zijne zeker?

  2. ha, zoon J zal met plezier zijn pc uitlenen!

  3. Ik zal het hem vanavond eens voorstellen zie.

  4. […] Ik moest plooien. Mijn laptopke was niet meer te doen. Gisteravond viel hij om de haverklap uit. Niet praktisch als je dus iets wil schrijven. […]

  5. Een eigen PC én op de kamer. Daar dromen onze kinderen ook van. Dat wordt genieten voor zoon.
    Hopelijk raken jouw computerproblemen snel opgelost. Niets zo vervelend als een PC die het laat afweten.


Geef een reactie

Categorieën

