Gepost door: pharailde | juni 6, 2008

Back

Ik heb de indruk dat de virussen bedwongen zijn (hout vasthouden, veel hout). Gelukkig maar. Vanmiddag ga ik weer aan het werk. En vanavond ben ik ingeschreven om mee te doen aan een Cultuurquiz (ik hou mijn hart vast, want ik heb mij een beetje laten overhalen maar ik kom tot de vaststelling dat ik over dat onderwerp bedroevend weinig weet – ik hoor en lees links en rechts wel vanalles maar ik onthou het allemaal niet zo goed meer. Enfin, we zullen wel zien en ik hoop alleen dat mijn teamgenoten mij na afloop nog zullen willen bekijken). En morgenavond krijgen we bezoek. Dus allemaal redenen om blij te zijn dat die smerige beesten uit mijn lijf zijn.

Gisteravond nog naar Crouching Tiger, Hidden Dragon van Ang Lee gekeken, de film die dinsdag gratis bij de Humo zat. Hm, misschien zijn wij té kritisch maar we (zijnde wederhelft E. en ik) waren er niet wild van. Ondanks de talrijke prijzen die de film blijkbaar al gekregen heeft. De kinderen vonden het wel prachtig, maar wij vonden het een beetje ‘erover’. We hadden eerder het gevoel van naar een opeenvolging van beelden te kijken en minder naar een film. Alleen ben ik helaas niet onderlegd genoeg om exact te omschrijven wat er ons precies tegenvalt. En ook al was het bedoeld als een sprookje, sommige scènes, zoals dat gevecht in het bamboebos, kwamen ons toch zeer ongeloofwaardig en dus wat overdreven over. Ik ben absoluut geen liefhebber en dus ook geen kenner van het genre, maar een hele tijd geleden zag ik stukken van Hero van Zhang Yimou en die film maakte een veel sterkere indruk op mij, ook al is het verhaal en de beeldtaal misschien even ongeloofwaardig. Ik zal hem nog eens in zijn geheel moeten bekijken.
Enfin, dit is dus slechts onze eigen, bescheiden mening.

En nu, klaarmaken om weer aan de slag te gaan. Alvast allemaal een prettig weekend gewenst (en duim eens vanavond dat ik niet helemaal door de grond zak van schaamte)!

Responses

  1. DUIM DUIM DUIM

    maar je schamen hoeft helemaal, wees maar trots dat je gaat quizen!

  2. Ik zal voor je duimen, maar misschien is het al te laat. Wie weet ben je wel een hele bolleboos.

  3. Stiekem wel, alleen weet ze het zelf niet altijd zo heel goed of gelooft ze ons niet als we haar verzekeren dat ze absoluut niet dom is!

  4. Ha, wij moeten hem nog zien. (trage mensen, wij)


Geef een reactie

Categorieën

