Gepost door: pharailde | mei 10, 2008

Stoorzenders

Zaterdagochtend, lang weekend. Plan: slapen tot rond half negen (normale zaterdagen slapen we een stuk langer).

Zaterdagochtend, lang weekend. Kwart voor acht: “wat hoor ik nu toch?” Het geluid van schrapend metaal en van een radio en dan enige tijd later, o help, ook nog van een drilboor. Blijkbaar moeten ze bij de buren zo nodig aan de oprit werken. Ik weet weer waar mijn aversie voor het werk van aannemers vandaan komt (en om nog veel meer redenen, maar als ik daaraan begin, ben ik vertrokken voor een trilogie, vrees ik).

Zaterdagochtend, lang weekend. Ik probeer mij nog eens om te draaien. Ik wil zelf beslissen wanneer ik opsta, maar de irritatie door het lawaai is te groot, ook al staat zijn radio op Klara.

Zaterdagochtend, lang weekend. Badkamer. De gebruikelijke ochtendlijke rituelen die ik liefst in alle rust uitvoer. Plots het geluid van iets slijpschijfachtig. “Hoe? Die aannemer was toch aan de straatkant bezig? Zou je dat tot hier aan de achterkant horen? En hij had op het eerste gezicht toch geen slijpschijf bij zich?” Irritatie.

Zaterdagochtend, lang weekend. Beneden. Toch maar een kijkje nemen op het terras. De slijpschijf blijkt een zaagmachine bij de andere buren te zijn. Die buren zijn enkele sociale appartementen die ze al sinds juli 2006 aan het renoveren zijn (met alle bijkomende ergernissen). De werken zijn ongeveer gedaan (sommige appartementen zijn zelfs al bewoond) maar blijkbaar moesten er nog enkele klusjes afgewerkt worden. Op een zaterdag. Van een lang weekend.

Het belooft een heel gezellige dag te worden.


Responses

  1. Er-ger-lijk!


Geef een reactie

Categorieën

