Gepost door: pharailde | april 10, 2008

Bouwtoestanden

Onze puberzonen zijn inmiddels verhuisd, lees, een verdieping gezakt. Hun spullen zijn grotendeels gesorteerd: een deel richting containerpark, een ander deel richting kringloopwinkel en om de dozen die nog steeds onze eetkamer versieren weg te brengen, is het kwestie van nog één telefoontje om concreet af te spreken, maar die persoon kan ik nu niet bereiken. Het fameuze spreekwoord ‘opgeruimd staat netjes’ is ook hier weer duidelijk van toepassing (wel benieuwd hoelang dat opgeruimd blijft duren).

Aanvankelijk hadden we gepland dat de plakker dan de dinsdag na de paasvakantie kon komen (we wisten dat hij in april enkele gaatjes had). Maar planning is helaas wederhelft E. zijn sterkste kant niet (de mijne zeer zeker ook niet, dat geef ik grif toe, maar taakverdeling moet er zijn nietwaar, en het huis (en vooral de afspraken errond) is zijn domein). Telefoneren al helemaal niet. Maar als je niet telefoneert om concreet af te spreken, kan die plakker niet komen op het moment dat je in gedachten had. Telepathie werkt niet richting aannemers. Reeds meermaals proefondervindelijk vastgesteld.  Maar het noodzakelijke telefoontje was ook steeds uitgesteld geraakt omdat wederhelft E. eerst nog wat bijkomende planken moest timmeren op de zolder. En dat was er nog niet van gekomen.

Omdat ik de tijd echter almaar sneller zie voorbijvliegen (en het toch wel handig zou zijn als ze tegen september weer op hun eigen domein zitten, en dat die pleister tijd nodig heeft om te drogen (ook al wordt het zomer) en dat je in die droogtijd eigenlijk weinig kan uitrichten, en dat je nadien ook nog (veel) tijd nodig hebt om bv. een vloer te leggen en te schilderen, enz. enz.) heb ik er maar op aangedrongen om nu toch eerst dat telefoontje te plegen en een datum vast te leggen. Deadlines (om die planken te timmeren) kunnen soms wonderen doen. Wederhelft E. luistert braafjes naar mij, telefoneert, heeft zowaar mijnheer de plakker himself aan de lijn (is bij een aannemer niet altijd evident) en wat blijkt? Mijnheer de plakker is niet in het land! En komt pas terug de 24ste en heeft zijn agenda niet bij zich (daarin kan ik hem nu wel bijtreden). Of we dan na de 24ste kunnen terugbellen, dan kan hij zien of hij de 28ste kan komen. Want tussen die week en pakweg 15 mei mag hij niet komen. Van mij. We hebben op 11 mei een communicant, weet u wel. Dat geeft al werk genoeg op zich, dat ik mij ook nog zou moeten bezighouden met het opkuisen van bouwvuil. Geen aannemers in mijn kot in die periode, no way. De vorige keer was het wel prijs. Drie dagen voor het feest kwam de loodgieter langs. En loodgieters moet je binnenlaten, zelfs als het je minder past omdat je een communiefeest hebt of als het ’s anderendaags Kerstmis is, anders zie je ze de eerste maanden niet meer terug. Maar het kon geen probleem zijn, want hij moest boven werken. Tot ik merkte dat het steengruis via de ventilatiekoker gewoon in onze slaapkamer viel. Heb ik al gezegd dat ons huis niet afgewerkt is? Ik kon er niet echt mee lachen. Want de slaapkamer kuisen stond op dat moment niet in mijn planning.

Ontgoocheld was ik dus wel gisteravond. Er is helaas niet veel aan te doen. Ik bereid er mij nu maar op voor dat het dus voor de tweede helft van mei zal zijn. En dat de jongens tegen september niet op hun kamer zullen zitten. En dat dochter E. nog een tijdje op onze kamer zal liggen, terwijl ze zo verlangt naar haar eigen kamer. Ik word er soms wel wat moedeloos van. En ik vrees dat u dat hier nog af en toe zal lezen.

Responses

  1. […] Waarschuwing: frustratiealarm! Herinnert u zich dit nog? We hebben de plakker toen op het afgesproken tijdstip teruggebeld, maar ja, tja, hij moest […]


Geef een reactie

Categorieën

