Gepost door: pharailde | maart 26, 2008

[wijvenweek] Mannen

ww_logo_120x1202.gif Kijk, je kan van mijn wederhelft veel zeggen, maar niet dat hij er niet uitziet als een man. Ik neem aan dat mijn beeld subjectief gekleurd is, maar ik denk dat er toch een aantal criteria zijn die hem catalogiseren onder de rubriek man en niet onder de rubriek mietje of melkmuil. Hij is groot, breed geschouderd en sterk, hij heeft een karakterkop en een baard. Niet zo een baardje van ik wil wel maar ik kan niet, of van “ik vind al drie dagen mijn scheermes niet meer” maar wel een weelderige, volle, inmiddels bijna grijze baard. Ik zie dat graag. En hij gelukkig ook. Weet je trouwens dat dat veel zachter is dan zo’n baard van een paar dagen?

Maar is hij eigenlijk wel een echte man?

  • Hij blijft na het werk nooit met maten op café hangen (hij gaat zelfs nooit op café)
  • Hij heeft een afkeer van naar sport te kijken: Kim Clijsters kan hem niet boeien (integendeel), in voetbal ziet hij geen ballet (in Béjart zaliger daarentegen …) en de euforie van “Tommeke, Tommeke, wat doe je nu?” is aan hem niet besteed. Ik heb nooit een film moeten missen omdat er sport was op televisie (ja, toch wel, meer dan eens, maar dan omdat ze het nodig vonden om het programmaschema aan te passen)
  • Hij wordt niet wild van auto’s en is nog nooit naar het autosalon geweest (toch niet in de 21 jaar dat ik hem ken). Alleen een sportwagen kan hem nog eens het hoofd doen wenden, maar dan moet het echt wel een mooi model zijn, en alleen om even naar te kijken. Voor zover ik weet is het niet zijn ultieme droom om er ooit een op eigen stal te hebben (zo van, wat wil ik met mijn geld doen als ik ooit de Lotto zou winnen, met de nadruk op “zou”)
  • Het idee om ooit eens zo’n brullende Harley Davidson (of iets dergelijks) tussen zijn benen te voelen, brengt hem niet in hogere sferen
  • Hij houdt ervan om samen met mij te gaan shoppen en bv. kleren voor mij te kopen (zie eens dat ik iets durf te kopen dat hij niet mooi vindt)
  • Sexy lingerie is niet aan hem besteed (gelukkig voor mij), hij vindt het puur natuur veel mooier
  • Van te veel alcohol wordt hij eerder ziek dan zat
  • Ook de nieuwste technologische snufjes zijn niet aan hem besteed: ik moet dus niet angstvallig het gezinsbudget in de gaten houden als alweer een nieuwe gsm of digitale camera op de markt komt. Thuis programmeer ik de videorecorder en als ik hem zou willen treiteren, dan koop ik hem voor vaderdag een wekkerradio (een mengpaneel daarentegen heeft voor hem geen geheimen: geef hem een mengpaneel met vijfhonderd knopjes en hij vindt daar feilloos zijn weg in. Begrijpe wie begrijpen kan)
  • Computers, nog zoiets. Die heeft hij liever verloren dan gevonden (jammer voor hem dat de rest van het gezin zich een leven zonder niet meer kan voorstellen)
  • Als de jongens naar een actiefilm zitten te kijken, is zijn voornaamste reactie: “hoe kunnen jullie daar in godsnaam naar kijken?” Hij kijkt wel mee, net zoals hij meekijkt naar wijvenfilm omdat hij zich ondertussen toch op niets anders kan concentreren

En moet je eens wat weten? Ik vind het meer dan goed zo. Ik zou hem niet willen ruilen voor een echte man. Voor geen geld ter wereld!

Voor wie meer wil weten over mannen, klik dan door naar wijvenblogs.

Geef een reactie

Categorieën

