Gepost door: pharailde | maart 17, 2008

Verf

Vanwaar die Casa Murphy vraagt u zich misschien af? Laat ik dit illustreren met een klein voorbeeldje.

Ik ben niet meer van de jongsten. Nog lang niet oud – beweert daar misschien iemand van wel – maar toch zeker ook niet meer piep. En bij die leeftijd horen al wat grijze haren, al heel veel eigenlijk, en al lange tijd goed zichtbaar, het enige nadeel van zwartharig te zijn. Om die grijze haardos te camoufleren, neem ik al jaren mijn toevlucht tot kleurshampoo. En dat bevalt me prima, althans voor enkele weken. Want dan komt er alweer een grijze schijn tevoorschijn. Echt mooi vind ik dat niet, maar ja, voor sommige dingen ben ik een kei in uitstellen. Bovendien wil ik die producten – zelfs al zijn ze op basis van henna – toch ook niet te dikwijls gebruiken en zo verlopen er al gauw maanden ipv weken tussen twee kleurbeurten.

Maar bon. Vorige week was ik eindelijk in de winkel geraakt om shampoo te kopen want we hadden enkele afspraken waarop ik toch wat presentabel wou zijn: een opening van een tentoonstelling op vrijdagavond in Antwerpen, een Digitale Doebeurs op zaterdagnamiddag,  een feestelijk debat nav de 60ste verjaardag van de oudstudenten Geschiedenis van de UG, een opening van een tentoonstelling op dinsdagavond in de Stadsbibliotheek.

Vrijdag had ik verlof en het kleuren der grijze lokken was een van de punten op de todolijst. Ik dus naar de badkamer, verfkleren aangetrokken en het eerste dooske ter hand genomen (ja, ik gebruik altijd twee verpakkingen: veel grijs en halflang haar). Ik scheur (jawel) dat karton open, haal alles eruit, wil beginnen mengen … om vast te stellen dat het flesje met de ene component leeg is! Volledig uitgelopen! Vandaar dat dat karton zo plakte, en ik maar denken dat ze nogal veel lijm gebruikt hadden.

Daar stond ik dan. Heb dan maar mijn haar gewoon gewassen. Gelukkig was ik voor één keer begonnen met de ‘goede’ verpakking, anders was er al een flesje gemengd en had ik slechts half resultaat. M., mijn oudste dochter, bood aan om op zaterdag naar de winkel te gaan om de restanten te ruilen. Zo kon ik datzelfde weekend alsnog de voorziene verfwerken uitvoeren. Dat was echter buiten de koopkracht gerekend: omruilen bleek – uiteraard – geen enkel probleem te zijn, helaas was die shampoo op dat moment uitverkocht! Ze gaven bovendien mijn verpakking doodleuk weer mee! Ah ja, als er een andere verkoopster zou zijn, ging die mijn uitleg wellicht niet zomaar aannemen. Een bonnetje uitschrijven, daarvan hadden ze blijkbaar nog nooit gehoord.

En dus loop ik deze week rond met een lege verpakking van kleurshampoo in mijn tas,  in afwachting dat het me nog eens lukt om in de winkel te geraken. En moet iedereen er mijn halfgrijze haren maar nog wat bijnemen.

Responses

  1. Ik probeer Sandra altijd te overtuigen om het gewoon zo te laten. En ik ben trots op elk grijs haar dat ik bij mezelf vind.

    Grijs haar is wijs.

  2. Hihi 🙂

    Leuke blog 🙂 Die zet ik bij mijn RSS-feeds… (gevonden via San)

    Kan je eigenlijk niet naar een andere winkel van die keten gaan? Of is het geen ketenwinkel…

    Liefs,

    Daphné en hulphond Valéas

  3. Ich bin Helga Smets! Profiziat!

  4. welkom casa murphy 😉

  5. Jeuj, een nieuwe blog 🙂 Welkom, en veel plezier ermee!

    Ps: dit verhaal is nu echt iets wat ik in mijn toekomst zie opdoemen en met enorm veel afgrijzen tegemoet ga, donkerharig en onhandig zijnde…

  6. jup, ook ik ga deze toestanden tegemoet 😉

    proficiat met je kersverse blogue!

  7. @ Daphné: ja het is een ketenwinkel, maar om naar een andere winkel te gaan, moet ik naar een andere stad, en dat zie ik niet direct zitten 🙂

  8. […] droogkast kwam veel te lang laten staan), kranten nakijken, mijn haar kleuren (heb nu eindelijk de kleurshampoo), stoverij maken, verder rommel van de jongens opruimen (man, man, man, wat die allemaal verzameld […]


Geef een reactie

Categorieën

